[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Vanzarile magazinelor online de reduceri continua sa creasca – plata prin card nu este prima optiune

20 august 2012

20 august, 2012 – Magazinele online de reduceri au intrat intr-o etapa de consolidare astfel ca, desi s-a redus numarul lor, volumul de vanzari a continuat sa creasca cu 14% (iulie 2012/iulie 2011). Datele redutti.ro, cel mai mare site agregator de reduceri, arata ca volumul vanzarilor pe aceste site-uri a fost de 8,99 mil. RON in iulie a.c., fata de 7,88 mil. RON in aceeasi luna a anului trecut. Aceasta in conditiile in care numarul magazinelor s-a redus de la 71 la 67 in prezent.

Topul pe luna iulie a.c., al primelor 10 site-uri de reduceri, releva un volum de 7,2 mil. RON generat de 129.500 tranzactii, ceea ce inseamna o medie de 55 RON per tranzactie. Ca o curiozitate a clasamentului, se observa ca site-ul cu cele mai multe tranzactii (zumzi.ro) are cea mai mica valoare medie per tranzactie, in vreme ce site-ul cu cele mai putine tranzactii (izzyreduceri.ro) inregistreaza cea mai mare valoare medie per tranzactie.

Explicatia este data de tipul de produs/serviciu care face obiectul ofertelor de reduceri. Astfel, in vreme ce pe site-ul zumzi.ro cele mai populare/comandate produse sunt cele din zona restaurantelor, cu meniuri care au preturi cuprinse intre 6 si 15 lei, pe izzyreduceri.ro, peste 50% dintre comenzi sunt din categoria ingrijire personala si sanatate, valoarea ofertelor fiind cuprinsa intre 30 si 600 RON.

„Categoriile ingrijire personala si sanatate au contributia cea mai mare, cu o pondere de peste 50% atat in volum cat si in numar de tranzactii. De asemenea, in perioada verii, turismul intern a avut o pondere importanta datorita ofertelor atractive promovate.” – a declarat Rodica Grosu (foto), FASTPAY SRL – Director General si administratorul site-ului izzyreduceri.ro.

“Clientii reactioneaza diferit in functie de oferta promovata. Persoanele cu venituri foarte mici vor reactiona in special la pret, ofertele foarte ieftine, in general oferte de promovare pentru  mancare,   in timp ce  persoanele mai sofisticate sunt atrase de continutul ofertei ( brandul comerciantului, pachetul in sine, poate o tehnologie noua), pretul redus fiind un argument suplimentar pentru achizitia imediata. Din experienta noastra, exact aceasta categorie de clienti pretentiosi este mai usor de loializat de catre comerciant, pentru ca odata ce au testat serviciul isi permit sa revina pentru utilizari repetate”, a adaugat sursa citata.

In ciuda acestui interes in crestere fata de ofertele site-urilor de reduceri, materializata atat in cresterea numarului de tranzactii cat si a volumelor generate, comenzile care se finalizeaza cu plata online inca nu reprezinta principala optiune de plata.  Administratorii acestor site-uri confirma faptul ca se manifesta o neincredere la plata cu cardul pe Internet din partea utilizatorilor, mai ales daca sunt tranzactii de valori mari.

Rezultatele ultimei campanii „Maestro iubeste Internetul” a insemnat foarte multe tranzactii insa volume extrem de mici, posesorii de card cautand, in general, ofertele ieftine si foarte ieftine. Practic, in numai 3 luni de campanie, s-au achizitionat online peste 110.000 de vouchere insa valoarea medie a acestora a fost cu mult sub 5 Euro.

In prima luna de campanie, aprilie, pe care MasterCard a considerat-o si cea mai buna din perspectiva tranzactiilor, unul dintre cele 3 site-uri pe care s-a derulat campania, a inregistrat 69 de oferte pentru posesorii de Maestro. Pentru aceste oferte, valoarea medie a unui voucher – care avea pret promotional Maestro – a fost de 5,3 lei.

Volumul vanzarilor principalelor magazine online de reduceri

Potrivit managerului sus citat, pentru magazinul pe care-l administreaza, platile prin card reprezinta pana in 40% din volumul de tranzactii in ciuda faptului ca voucherul este disponibil in acest caz in doar cateva secunde.  Incercand o explicatie, Rodica Grosu a mai precizat ca, „In general, pentru tranzactiile de valoare mare, peste 2000 lei, se prefera plata in numerar. Probabil ca oamenii se simt mai in siguranta atunci cand primesc o chitanta oficiala pentru depunerea facuta la casieria bancii, in locul unui mesaj electronic pe email, primit in cazul realizarii platii online”.

Pe de alta parte, managerul citat a confirmat faptul ca se pierd multe achizitii in cazul cardurilor neinrolate 3D secure, posesorii abandonand procesul de inrolare on-line. „Cred ca ar ajuta enorm daca serviciile de autorizari ale emitentilor ar contacta imediat acesti clienti pentru finalizarea procesului de inrolare, astfel  castigand nu doar o tranzactie dar si  un utilizator de card activ.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?