[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Valoarea platilor contactless cu carduri Visa a crescut de aproape cinci ori in primul trimestru din 2017

7 iunie 2017

Visa apreciaza ca dezvoltarea tranzacțiilor electronice în România în ultimii doi ani  a fost puternic sustinuta de plățile contactless, vazute ca „principal pilon” al cresterii.

„Sumele cheltuite pe cardurile contactless Visa sunt de aproape cinci ori mai mari în primul trimestru decât în aceeași perioadă a anului trecut. Din ce în ce mai mulți români descoperă rapiditatea și siguranța plăților contactless (…)”, a declarat Cătălin Creţu, directorul general pentru România, Croația, Malta și Slovenia în cadrul Visa.


„Principalele categorii de comercianţi unde românii plătesc cel mai des cu cardurile contactless sunt supermarket-urile, serviciile de divertisment și benzinăriile, acestea însumând peste două treimi din numărul total de tranzacții.”, potrivit comunicatului de presa emis de Visa.

Valoarea medie a unei plăți contactless cu Visa a fost de circa 67 de lei în primul trimestru din 2017. Comparativ, valoarea medie a unei plăți cu cardul (clasic și contactless) la nivel de piață este de 120 de lei, potrivit datelor BNR. „Practic, tehnologia contactless a stimulat românii să-și utilizeze tot mai des cardurile pentru plăți zilnice de mică valoare.”, potrivit sursei citate.

Oficialii Visa considera ca aceasta creștere a plăților cu cardul contactless a fost susținută de dezvoltarea rețelei de terminale POS care încorporează această tehnologie. Circa 65% din POS-urile instalate la comercianții din România erau contactless la finalul lunii martie. Datele BNR arată că aproape 35.000 de terminale noi (toate fiind contactless) au fost instalate în decurs de un an, reprezentând o creştere de 25% a reţelei de plăţi cu cardul, de la 142.000 de terminale POS în martie 2016 la aproape177.000 în martie 2017.

Pentru a stimula in continuare romanii sa faca plati contactless, Visa deruleaza o noua campanie in perioada 22 mai – 18 iunie 2017.  Cei care platesc contactless in aceasta perioada sunt recompensati cu 100 de pachete duble de bilete la festivalurile UNTOLD și NEVERSEA. Valoarea totală a celor 100 de premii se ridică la peste 200.000 de lei.

Sunt înscrise automat în tragerile la sorți săptămânale tranzacțiile contactless, indiferent de valoare, efectuate la comercianți din țară sau străinătate cu carduri Visa. Toate băncile care emit carduri Visa contactless în România participă la campanie.

Campania promoţională se adresează în special generaţiei „millenials”, cei născuţi în perioada anilor ’80 şi ’90, fiind promovată pe principalele posturi de muzică radio şi TV, dar şi în mediul digital, atât pe reţelele de socializare cât şi prin aplicaţii pentru telefonul mobil.

Visa este cardul oficial al festivalurilor UNTOLD şi NEVERSEA, care vor avea loc în perioada 3-6 august 2017 la Cluj-Napoca, respectiv 7-9 iulie la Constanţa, unde sunt aşteptaţi zeci de artişti de renume internaţional, dintre care unii vor veni pentru prima dată în România. Participanţii la festival îşi vor putea folosi cardurile Visa pentru a încărca instrumentele de plată de la eveniment (brăţări şi carduri de festival), având la dispoziţie puncte special amenajate care îi vor ajuta să evite cozile.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?