[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Utilizatorii Revolut din România au realizat 1 mld. de tranzacţii în 2024. Jumatate dintre acestea au fost plati la comercianti in valoare de aprox. 10 mld. euro. Bărbații au cheltuit dublu cu Revolut decât femeile.

3 februarie 2025

519 milioane de tranzacții au reprezentat plăți către comercianți. Suma totală a plăților efectuate a crescut tot cu 54% față de 2023. Transferurile instant către alți utilizatori de Revolut au crescut cu 79%, ajungând la 138 milioane de tranzacții.

În 2024, românii au depășit pragul de 1 miliard de tranzacții efectuate cu Revolut, mai mult cu 58% decât în 2023. Practic, un utilizator local a efectuat în medie 22 de tranzacții pe lună cu cardurile și aplicația Revolut.

Din totalul tranzactiilor efectuate, mai bine de jumătate (519 de milioane) au fost fost plăți către comercianți. Revolut a înregistrat cu 54% mai multe plăți cu cardul în 2024 față de 2023, românii utilizând cardul pentru a cumpăra bunuri în supermarket-uri sau pentru a plăti în restaurante, în farmacii sau pe platforme de achiziții online. Suma totală a plăților cu cardul realizate la nivelul întregului an a crescut cu 57%, la 9,7 miliarde de euro.

Revolut este preferat ca modalitate de plată de categoria de vârstă 25-45 de ani, care a cheltuit cea mai mare sumă cu banca digitală, anul trecut, peste 3,2 miliarde de euro. Dar cea mai mare creștere a volumului total al cheltuielilor cu Revolut s-a înregistrat în rândul categoriei de vârstă 18-24 de ani (+94% față de 2023). Revolut a contribuit anul trecut și la creșterea adopției mijloacelor de plată digitale în rândul generațiilor mai mature, de peste 55 de ani, în rândul cărora volumele totale cheltuite au crescut cu 49% față de 2023.

O evoluție importantă a fost remarcată și la nivelul utilizării Revolut pentru transferurile instant către alți clienți ai fintech-ului, numărul tranzacțiilor p2p înregistrând un progres cu 79% față de anul anterior, până la 138 milioane de tranzacții.

Cum a arătat bugetul românilor în 2024?
Ponderea divertismentului în valoarea totală a tranzacțiilor a rămas la același nivel ca în 2023, 23%, fiind principala categorie de buget din punct de vedere valoare tranzacții. Cheltuielile cu alte categorii de produse decât cele alimentare și de uz imediat (îmbrăcăminte/încălțăminte, electronice și electrocasnice) s-au menținut pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum și-a păstrat a treia poziție cu 15%. Românii au mai cheltuit cu transportul (9% din valoarea totală a cumpărăturilor), pentru servicii de alimentație publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (6%), alte tipuri de servicii (8%), utilități (5%).

Din perspectiva sezonalității, datele Revolut arată că luna octombrie a fost cea care a înregistrat cel mai mare număr de plăți către comercianți (+4% față de luna anterioară), iar iulie a fost luna în care s-a înregistrat cea mai mare creștere a volumelor totale ale achizițiilor (+8% față de luna anterioară). Decembrie s-a menținut ca luna cu cea mai mare valoare absolută a volumului achizițiilor (+4% față de luna noiembrie 2024 și +20% față de decembrie 2023, creștere ajustată cu creșterea bazei de clienți).

La nivelul bugetelor de cheltuieli, cea mai mare creștere a sumelor totale cheltuite pentru alimente și produse de larg consum a fost remarcată în aprilie (+21% față de luna aprilie 2023), iar pentru segmentul retail în luna februarie, cu un avans de 19% față de aceeași perioadă a anului anterior. Utilizatorii Revolut au cheltuit mai mult în decembrie 2024 decât în decembrie 2023 pentru turism (+19%) și cu 14% mai mult în restaurante în luna februarie 2024 vs. februarie 2023.
Pentru sănătate, românii au cheltuit mai mult în aprilie, cu 21%, pentru transport în mai (+14%), iar în decembrie au plătit mai mult cu 27% pentru servicii și cu 33% pentru utilități.

Datele Revolut mai arată că bărbații sunt cei care cheltuiesc cele mai mari sume cu banca digitală, în principal pentru divertisment și shopping, în timp ce femeile utilizează cardurile și aplicația Revolut mai ales pentru shopping și pentru cumpărăturile curente din supermarket-uri. Deși bărbații au cheltuit de două ori mai mult cu Revolut decât femeile, în 2024,creșterea sumelor totale cheltuite a fost mai accentuată în cazul femeilor (+59%) decât în cazul bărbaților (+53%).

Dinamica excepțională avută de Revolut anul trecut ne arată că am construit în timp un sistem financiar flexibil și sigur, ce rezonează perfect cu nevoile consumatorilor români. Rata de utilizare a crescut semnificativ în toate categoriile de vârstă, am văzut o intensificare a utilizării în rândul publicului feminin, iar instrumentele de siguranță a fondurilor introduse ne-au ajutat să construim o relație și mai de încredere cu publicul din România.

Revolut nu mai este de mult doar un accesoriu al tinerelor generații, mereu la curent cu cele mai noi tendințe în tehnologie și cu un stil de viață alert. Azi, Revolut este banca de zi cu zi pentru milioane de români, iar întrebarea „Ai Revolut?” a devenit la fel de uzuală ca „Ce mai faci?”.

Le mulțumim românilor pentru încrederea pe care ne-o arată și îi asigurăm că vom continua să fim în avangarda serviciilor financiare bazate pe tehnologii avansate, fideli poziționării noastre „Banking & Beyond”, a declarat Mariia Lukash – Head of Growth Revolut CEE Region.

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?