Utilizatorii PayPal vizati intr-o noua campanie de phishing prin SMS

6 ianuarie 2021

Înșelătoria începe cu un mesaj text care avertizează victimele cu privire la o activitate suspectă pe conturile lor.

O campanie nouă de phishing bazată pe SMS încearcă să subtilizeze datele de autentificare PayPal și informațiile sensibile ale utilizatorilor, relatează BleepingComputer. Schema de înșelăciune constă în mesaje text SMS care impersonează popularul procesator de plăți și informează potențialele victime că le-au fost „permanent limitate” conturile și că trebuie să acceseze un link pentru a-și verifica identitatea.

La prima vedere, mesajul poate să nu pară atât de suspect, deoarece PayPal poate, de fapt, să impună limite pentru trimiterea și retragerea de bani. De obicei, furnizorul de plăți face acest lucru atunci când suspectează că un cont a fost accesat de o terță parte fără autorizație, când a detectat activități cu risc ridicat într-un cont sau când un utilizator a încălcat Acceptable Use Policy.

Totuși, în acest caz este într-adevăr un caz de phishing transmis prin SMS, cunoscut și sub numele de smishing. Dacă faceți clic pe link, veți fi redirecționat către o pagină de autentificare phishing care vă va solicita acreditările de acces. În cazul în care continuați să vă „conectați”, credențialele dvs. vor fi trimise escrocilor din spatele înșelătoriei, iar pagina web frauduloasă va încerca să colecteze informații suplimentare, inclusiv numele complet, data nașterii și datele bancare.

Protejați-vă

Pentru a nu fi victima oricăruia dintre aceste atacuri, trebuie să examinați întotdeauna orice mesaj text sau e-mail care conține un link. Dacă primiți vreodată ceva suspect ce se presupune că provine de la un serviciu pe care îl utilizați, contactați direct furnizorul de servicii și verificați dacă a fost trimis de aceștia.

De asemenea, nu puteți greși niciodată folosind o modalitate de autentificare cu doi factori pentru a vă securiza conturile. Pentru a vă consolida securitatea parolei, luați în considerare utilizarea unui manager de parole.

Mai multe detalii aici

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?