7 noiembrie 2011 – 14% dintre detinatorii de telefoane mobile din Europa Centrala si de Est detin un smartphone. Accesarea internetului de pe telefonul mobil pare a fi proportionala cu incidenta telefoanelor inteligente. Acest grup progresiv de consumatori starneste interesul retailerilor, deoarece detinatorii de telefoane inteligente reprezinta 31% dintre persoanele care fac cumparaturi online.
La o privire mai atenta, cea mai mare incidenta a detinatorilor de smartphone este intalnita in Slovenia, Turcia si Lituania, in timp ce in tari precum Slovacia, Ucraina si Romania procentul detinatorilor de astfel de modele este modest. Acestea sunt principalele concluzii ale CEE Telco Industry Report 2011, un studiu international derulat in 15 tari din Europa Centrala si de Est, pe un esantion total de peste 15,000 respondenti.
Smartphone-urile sunt departe de a fi exclusiv destinate barbatilor
Numarul barbatilor care detin telefoane inteligente depaseste cu putin (3%) numarul femeilor. Totusi, aceasta nu inseamna ca aceste gadget-uri sunt preponderent destinate barbatilor. In tari precum Lituania, Letonia si Rusia, proportia barbatilor si a femeilor care detin smartphone-uri este comparabila. Totusi, in Slovenia si in Cehia, telefoanele inteligente sunt mai degraba detinute de barbati.
Detinatorii de smartphone – un target progresiv
Detinatorii de telefoane inteligente reprezinta un target atractiv pentru industria publicitatii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este considerabil mai mare in comparatie cu detinatorii de telefoane clasice. In contrast cu acestia, detinatorii de smartphone sunt mai activi in accesarea internetului de pe telefonul mobil si prezinta un interes mai mare fata de serviciile online, cum ar fi cumparaturile online sau internet banking. Totodata, 75% dintre detinatorii de smartphone din regiunea Europei Centrale si de Est acceseaza retelele sociale pentru a comunica cu alte persoane.
In general, mai putin de 20% dintre utilizatorii de internet din aceasta regiune a Europei fac cumparaturi online. In Cehia, unde achizitiile online sunt cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populatia online cauta chilipiruri. Slovacia si Slovenia sunt de asemenea lideri in regiune in privinta cumparaturilor online. In acelasi timp, exista loc de dezvoltare pe aceasta zona in tari precum Turcia, Ucraina si Kazahstan, tari cu o utilizare timida a cumparaturilor online.
Despre GfK CEE Telco Industry Report 2011
Studiul ofera informatii cu privire la utilizarea serviciilor de telefonie fixa si mobila in Europa Centrala si de Est. Raportul include de asemenea detalii cu privire la marcile de telefoane de succes in regiune, despre locurile de accesare si frecventa de utilizare a internetului mobil, dar si informatii cu privire la utilizarea serviciilor online, cum ar fi online banking, online shopping, retelele sociale. Studiul mai analizeaza cheltuielile cu pachetele de servicii telecom oferite de furnizorii locali.
Metodologie
Studiul a fost derulat pe un esantion de 15,000 de respondenti din 15 tari: Bosnia si Herzegovina, Croatia, Cehia, Estonia, Ungaria, Kazahstan, Letonia, Lituania, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia si Ucraina. Interviurile au fost realizate in perioada mai – iulie 2011, iar rezultatele sunt reprezentative la nivel national pentru fiecare tara participanta.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: