BRD anunta ca, incepand de astazi, consumatorii vor putea primi transferuri de bani prin Western Union la oricare dintre cele 1.500 de ATM-uri din reteaua bancii la nivel national. Banii primiti, in lei, Euro sau USD, vor fi creditati direct in contul BRD cu card valid atasat al destinatarului.
Daca la reteaua BRD adaugam si reteaua Bancii Transilvania de ATM-uri, care permite in plus si trimiterea de bani prin Western Union de la bancomat, rezulta ca peste 20% din reteaua nationala de ATM-uri operationale ofera serviciul de transferuri de bani prin WU.
Noul serviciu lansat de BRD este o alternativa pentru operatiunile de transfer de bani efectuate la ghiseu, fiind disponibil la bancomat 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. Este probabil ca aceasta lansare va contribui la cresterea numarului de tranzactii la ATM. In prezent, un client BRD, detinator de card, efectueaza in medie 4 tranzactii pe luna la ATM-ul BRD, luand in considerare optiunile deja disponibile la terminalele BRD.
Cum functioneaza
Dupa demararea unei tranzactii clasice la bancomat, clientul trebuie sa opteze pentru ”Western Union” si sa introduca in sectiunea aferenta de pe ecranul bancomatului detaliile tranzactiei, asa cum i-au fost transmise de catre expeditor: numarul de control al transferului de bani (MTCN), valuta si suma de bani. Apoi, banii sunt virati direct in contul clientului.
In cazul in care banii primiti sunt in alta valuta decat cea a contului, suma va fi convertita in valuta contului. Clientul poate opta pentru retragerea imediata a sumei, in Lei sau isi poate utiliza direct cardul pentru efectuarea de plati.
In 25 noiembrie 2010, Romania devenea prima tara din lume unde Western Union lansa serviciul de transfer de bani la bancomat. Clientii puteau atat primi cat si trimite bani prin intermediul bancomatelor. Serviciul era lansat in parteneriat cu Banca Transilvania. Un an si jumatate mai tarziu (aprilie 2012), banca lansa in premiera nationala si serviciul de transfer de bani Western Union prin Internet Banking.
La nivel global, transferurile de bani Western Union „account-based” pe canalele electronice in cadrul bancilor au cunoscut o crestere de peste 50% in 2012.
„Extinderea optiunii clientilor in privinta modalitatilor de primire de bani este un exemplu al felului in care ne modernizam afacerea. Ceea ce ne dorim este sa oferim clientilor, impreuna cu serviciul nostru clasic de transfer de bani, accesul digital la serviciile Western Union”, spune Gabriel Sorbo, Director Regional Western Union Italia, Spania, Romania, Grecia, Bulgaria, Portugalia, Malta si Cipru.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: