UniCredit anunta ca a emis cu succes primul Angajament Bancar de Plată (Bank Payment Obligation – BPO*) realizat vreodată pe piaţa din România, pentru decontarea unei operaţiuni comerciale între doua companii, una din Romania si cealalta din Germania.
“Prin Angajamentul Bancar de PLata (BPO), putem oferi clienţilor noştri companii o soluţie care combină procesarea automată a decontărilor cu un management de cost atent, plăţi prompte şi opţiuni financiare pentru vânzător.”, spune Gianfranco Bisagni, Director adjunct Corporate & Investment Banking (CIB) în cadrul grupului UniCredit..
„Am fost prima bancă ce a procesat Angajamentul Bancar de Plată în Germania şi Italia, şi ne pregătim acum pentru mai multe pieţe.”, a mai adaugat acesta.
“Acest BPO este primul încheiat vreodată de către o bancă din grupul UniCredit în Europa Centrală şi de Est (CEE). Este un reper important pentru UniCredit, în condiţiile în care suntem interesaţi să extindem disponibilitatea decontărilor de comerţ sigure şi eficiente peste tot în regiunea central şi est europeană şi dincolo de aceasta”, a declarat Enrico Minniti, Head of Central & Eastern Europe Corporate & Investment Banking (CEE CIB) în cadrul UniCredit.
UniCredit a mai precizat in comunicat ca a devenit şi „prima banca pregătită să ofere BPO în Bulgaria”.
Tranzactia din Romania este cea mai recentă dintr-o serie de tranzacţii BPO de referinţă în ultimii ani. În octombrie 2014, UniCredit a fost prima bancă ce a finalizat prima tranzacție BPO realizată vreodată în Germania, între o companie germană și una japoneză. Mai recent, în februarie 2015, UniCredit a finalizat cu succes prima tranzacţie BPO desfăşurată vreodată în Italia.
Angajamentul Bancar de Plată, intrat în vocabularul de specialitate cu abrevierea „BPO” („Bank Payment Obligation”), este un angajament irevocabil şi autonom asumat de către o bancă, în general banca principală a unui importator, de a plăti la cerere sau la maturitate o anumită sumă de bani către banca exportatorului, după compararea electronică a anumitor date preagreate de către părţi.
Documentaţia legată de operaţiune (facturi, documente de transport, certificate etc.) se schimbă în mod separat de către cele două părţi comerciale, delegând către bănci managementul automat şi direct al fluxului de date electronic prin intermediul aplicaţiei Trade Service Utility (TSU) dezvoltată de SWIFT (principala reţea de comunicari financiare).
Având ca premisă existența unei relații de încredere între cumpărător și vânzător, Angajamentul Bancar de Plată se plasează între acreditivul documentar şi transferul bancar (ordin de plată simplu), îmbinând o parte dintre avantajele fiecăruia dintre acestea: reducerea riscului de neplată, simplitatea şi viteza execuţiei, de exemplu. De asemenea, compania exportatoare îşi poate extinde expunerea pentru cumpărătorii care emit Angajamente Bancare de Plată şi obţine acces mai uşor la finanţare optând pentru vânzarea creanţelor; compania importatoare poate, pe de altă parte, negocia termene de plată mai extinse, optimizându-şi, astfel, fluxurile de numerar.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: