Unicredit devine primul grup bancar din Romania care adopta semnatura electronica calificata, recunoscuta in Romania si UE, cu valoare juridica identica semnaturii olografe

18 mai 2018

UniCredit adoptă semnătura electronică calificată, făcând astfel pasul spre simplificarea proceselor de vânzare şi digitalizarea documentaţiei în relaţia cu clienţii.

UniCredit face cel mai important pas pentru eliminarea documentaţiei pe hârtie în relaţia cu clienţii săi, „fiind primul grup bancar din România ce utilizează în acest scop o semnătură electronică calificată emisă de o Autoritate de Certificare din România”, potrivit comunicatului de presa. Această semnătură este recunoscută pe deplin pe teritoriul României şi al Uniunii Europene cu valoare juridică identică semnăturii olografe.

Prin adoptarea semnăturii electronice, UniCredit le oferă clienţilor săi posibilitatea de a opta pentru modul în care vor să interacţioneze cu banca, în sucursală sau la distanţă, prin intermediul canalelor alternative (pentru acele produse pentru care a fost implementată posibilitatea de semnare electronică a documentaţiei contractuale).

Concret, UniCredit a implementat posibilitatea de semnare electronică a documentaţiei contractuale pentru mai multe tipuri de produse destinate persoanelor fizice: GeniusCont, contul curent oferit de UniCredit, şi produsele asociate acestuia, precum şi creditele de nevoi personale şi cardurile de credit oferite de UniCredit Consumer Financing prin intermediul băncii.

„Acest proces inovativ este deja disponibil atât clienţilor existenţi, cât şi clienţilor noi din București, urmând ca în decursul lunii iunie 2018 să fie extins la nivelul întregii ţări.”, se mai precizeaza in comunicat.

Astfel, clienţii persoane fizice pot semna documentația contractuală cu semnătura electronică calificată ce le este oferită gratuit, fie la ghișeele băncii, fie de la distanță. Semnarea la distanță va fi accesibilă, într-o primă etapă, pentru contractarea unui nou credit de nevoi personale din oferta UniCredit Consumer Financing, telefonic, prin InfoCenter, de către persoanele fizice care dețin un cont curent la UniCredit, ce au fost identificate față în față de către un angajat al băncii în ultimele 6 luni.

Introducerea semnăturii electronice permite simplificarea procesului în sucursale, aducând marele avantaj al eliminării hârtiei şi al înlocuirii acesteia cu documentaţie electronică, uşor de stocat și de accesat atât de către clienți, cât și de către bancă. Pentru a fi regăsite mai uşor, UniCredit va pune la dispoziţia clienţilor săi posibilitatea de accesare a documentelor prin intermediul aplicaţiilor Mobile şi Online Banking.

Certificatul pentru semnătura electronică calificată este emis de Trans Sped SRL, prestator de servicii de încredere calificat în sensul Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă, UniCredit Bank şi UniCredit Consumer Financing acţionând ca autorităţi de înregistrare în numele Trans Sped SRL.

„Ne aflăm în plină revoluție digitală cu un impact major asupra serviciilor, asupra modului în care interacționăm cu partenerii sau asupra mediului de afaceri. În acest context digitalizarea nu mai este o opțiune, ci o obligație. UniCredit vine în sprijinul clienților săi cu servicii digitale revoluționare, bazate pe semnătura electronică mobilă cu aceeași valoare juridică atât în România cât și în spațiul european. Suntem încântați că Trans Sped, furnizor cu experiență de peste 14 ani în domeniul certificatelor digitale calificate la nivel global, este parte în acest proiect ambițios”, a declarat Viky Mănăilă, Managing Director al Trans Sped.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Adrian Vasilescu – consilier de strategie al guvernatorului BNR

„O singură provizie am făcut, de card, pentru că nu mai umblu cu banii în buzunar. Banii sunt cei mai periculoși când este vorba de răspândirea unei molimi. Am renunțat la cash. În rest, este o prostie să faci provizii. Dacă vine o molimă și nici nu știi când va ajunge, dacă ar fi să se întindă, pe cât timp să poți să faci provizii? Faci provizii pe trei săptămâni, pe patru săptămâni și mai departe?”, a spus consultantul.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?
NoCash