UniCredit Bank ofera, in premiera, o noua solutie pentru decontarea tranzactiilor de comert international

22 decembrie 2015

UniCredit Bank ofera comunitatii de afaceri Angajamentul Bancar de Plata, un nou instrument de decontare intrat in vocabularul de specialitate cu abrevierea „BPO” („Bank Payment Obligation”). Potrivit bancii, aceasta este o premiera pentru piata bancara din Romania.

„Digitalizarea si fluidizarea tranzactiilor de comert international vor impune BPO ca un instrument interbancar de referinta, prin care se asigura efectuarea decontarilor specifice comertului international, conform unor conditii preagreate, dupa compararea electronica a datelor de livrare (in raport cu informatiile de livrare solicitate pentru plata).”, potrivit comunicatului de presa.
„In esenta, BPO poate fi privit ca un hibrid intre acreditivul documentar si plata simpla dupa livrare, combinand avantajele aferente fiecareia din aceste solutii de decontare utilizate in comertul international.”

Definitoriu in cazul BPO este faptul ca angajamentul irevocabil de plata este asumat de catre banca emitenta fata de banca beneficiara, in timp ce in cazul acreditivului documentar beneficiarul este compania vanzatoare/exportatoare.

Elementul de noutate pe care il introduce acest instrument il reprezinta trecerea de la compararea manuala la compararea electronica a datelor specifice livrarii, prin utilizarea de catre bancile participante a unei aplicatii electronice de comparare a datelor. in acest sens, UniCredit Bank a implementat aplicatia de comparare electronica a datelor furnizata de SWIFT – Trade Service Utiliy.

Avantajele de care beneficiaza clientii care opteaza pentru utilizarea acestui instrument ca solutie de decontare a tranzactiilor de comert international se refera, in primul rand, la atenuarea riscurilor asumate, prin structurarea conditiilor incluse in BPO, dar si la garantarea platii tranzactiei, prin emiterea angajamentului irevocabil si independent de plata de catre banca emitenta.

Apoi, compararea automata a datelor furnizate de vanzator asigura viteza sporita de procesare, iar primirea directa a documentelor de livrare de la vanzator ofera cumparatorului acces rapid la bunurile/serviciile achizitionate.

„Nefiind implicate costuri operationale legate de procesarea documentara, BPO presupune costuri reduse prin comparatie cu cele specifice instrumentelor documentare, reprezentand, de asemenea, o solutie flexibila de finantare, prin posibilitatea scontarii sale.”, se mai arata in comunicat.

Bank Payment Obligation scheme

“BPO imbina caracterul de securitate oferit de acreditivul documentar cu usurinta procesului specific platilor simple. UniCredit se numara printre primele grupuri bancare europene care au optat pentru implementarea acestui instrument financiar, in Germania si Italia fiind confirmate activarea lui si incheierea primelor tranzactii in 2014 si 2015. Beneficiind de experienta acumulata in Grup, suntem acum pregatiti sa oferim si clientilor nostri din Romania aceasta solutie inovatoare, aliniata celor mai noi tendinte si tehnologii din industrie. Date fiind specificul si caracteristicile acestui instrument de plata, luam in calcul si posibilitatea extinderii ofertei catre companii care momentan nu sunt clienti ai bancii noastre”, a declarat Cristina Bunescu, Head of Trade Finance UniCredit Bank.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?