[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Una din 20 de florarii vinde online – rata anuala de crestere este de 30%

25 septembrie 2013

Creste gradul de adoptie al platilor electronice in randul florarilor astfel ca, in prezent, una din 20 florarii activeaza in mediul online. Din cele 200 mil. euro vanzari in 2012, florariile online au realizat 2,5 mil. Euro. Pentru 2013 se asteapta o scadere a vanzarilor la 190 mil. Euro.

Potrivit datelor inregistrate la Registrul Comertului, peste 2.000 de companii au ca activitate comertul cu flori, plante sau intermedierea vanzarii de flori, dintre care 1.900 traditionale si 130 online.
Aceste companii isi impart o piata de 200 mil. Euro anual, conform estimarilor managementului companiei floridelux.ro, care apreciaza ca florariile clasice pierd teren in fata florariilor online.

“In timp ce sectorul florariilor clasice pierde usor teren, industria online de flori creste anual cu 30%”, a declarat Marius Dosinescu, CEO-ul florariilor FlorideLux.ro

Cu marje de profitabilitate cuprinse intre 10 si 30%, piata florariilor online este atractiva pentru multi romani, lucru pozitiv, deoarece contribuie la popularizarea acestui tip de business in randul clientilor. Cu toate acestea, Dosinescu apreciaza ca „este un mit acela ca profitul se arata imediat intr-o astfel de afacere, fiind nevoie de un minim de trei ani de investitii constante pentru acest lucru”.

“Piata florariilor offline s-a ridicat la aproximativ 200 milioane de euro anul trecut si a fost caracterizata de un trend pozitiv catre reglementare si fiscalizare corecta. Din intreaga industrie de floristica, piața online de flori reprezinta circa 2,5%, iar din punct de vedere al valorii, circa 2,5 milioane de euro”, a mai precizat sursa citata.

Ca urmare a noilor obiceiuri de consum, dar și a scaderii puterii de cumparare, analistii pietei se asteapta ca industria florariilor clasice sa inregistreze un regres in 2013, la nivelul de 190 de milioane de euro.

In ceea ce privește florariile virtuale, Dosinescu considera ca „acestea beneficiaza de o mai mare stabilitate”. La momentul actual, din cele circa 130 de florarii online, doar noua sunt jucatori importanti.

“Florariile FlorideLux.ro au o cota de 25% din piata, ceilalti jucatori majori impart 60%, iar alte 120 de florarii online declarate – 15% din aceasta”, a precizat fondatorul florariilor FlorideLux.ro.

Chiar daca, in general, increderea consumatorilor in mediul online este inca scazuta, foarte probabil ca vanzarile online ar merge si mai bine daca administratorii site-urilor ar da dovada de mai mult profesionalism. Dosinescu recunoaste faptul ca „multe florarii online au site-urile neactualizate, rezultatele financiare nepublicate, iar datele de contact sunt invalide”.

In acest context, se considera ca antreprenoriatul in domeniu trebuie sprijinit prin transfer de know-how, iar o crestere importanta a pietei poate veni din zona de francizare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?