Un start-up din Cluj, partener UiPath, lanseaza un robot pentru procesarea cererilor de amanare a platii ratelor la credite

4 mai 2020

Robotul Future WorkForce a fost integrat deja în două dintre băncile care se află în portofoliul startup-ului de tehnologie. Robotul poate procesa 240 de cereri pe ora, venite pe toate canalele oficiale puse la dispozitie de banca.

Startup-ul Future WorkForce lansează o soluție care preia cererile de amânare de plată depuse la bănci, le evaluează și integrează apoi toate detaliile pentru procesarea mai rapidă și eficientă de către angajații din back-office ai acestor instituții. Se au în vedere cererile depuse de către persoanele și companiile care se află într-una dintre situațiile stipulate în OUG 37/2020.


„Robotul poate procesa până la 240 de cereri pe oră pe care le preia de pe toate canalele digitale ale unei bănci: formular online integrat pe website, e-mail trimis către adresa oficială, chatboți, conform procedurilor de lucru ale instituției creditoare aliniate cu OUG 37/2020.”, potrivit comunicatului.

După ce robotul preia informațiile depuse, va valida cererea în sistemele băncii și, după primirea aprobării finale din partea angajaților din back-office, „robotul va furniza un răspuns automat clientului în maxim trei zile de la depunerea solicitării.”, precizeaza compania.

De asemenea, deoarece cererile depuse pot fi pentru mai multe tipuri de credite bancare, aplicația poate face diferențierea între acestea și le redirecționează către canalele corespunzătoare pentru a fi procesate.  

Soluția Future WorkForce se bazează pe un set de tehnologii precum: automatizări dezvoltate folosind roboți UiPath și integrări cu sistemele interne prin API.

„Soluția permite interacțiunea robot-om printr-o interfață ușor de personalizat.” In plus, compania spune ca „aplicabilitatea robotului poate fi extinsă și către alte procese ale unei bănci care presupun activități de contact center și back-office.”

Cu ajutorul Future WorkForce, pot fi încorporați algoritmi ce permit structurarea informației ce ajunge către bancă într-un format nestandardizat, cum ar fi un email sau un mesaj trimis printr-un formular web.

“O astfel de cerere este procesată în câteva secunde, în timp ce un angajat al băncii care analizează un astfel de set de documente poate consuma până la 20 de minute pentru a identifica toate detaliile necesare pentru evaluarea corectă și aprobarea amânării de plată. Așa cum ne-am așteptat, clienții băncilor au depus peste o sută de mii de astfel de cereri, ceea ce a generat un volum de lucru de 50 de ori mai mare pentru persoanele din back-office. Soluția noastră le poate degreva de orele suplimentare alocate pentru acest proces, însă ea poate fi folosită pe termen lung pentru că poate fi extinsă cu usurință și către alte procese” a declarat Mihaela Moisa, Co-Fondator Future WorkForce.

Soluția implică doar costul de implementare pentru bancă, în calitate de client al Future WorkForce și va fi integrată în toate sistemele operaționale ale respectivei instituții bancare. Demo-uri privind această soluție sunt disponibile la cerere.

“Atât timp căt băncile vor implementa cu ajutorul tehnologiei o soluție de colectare și procesare a solicitărilor ce se poate modela și pe alte procese, vor deschide ușile și spre alte oportunități precum actualizarea de date la distanță, implementarea planurilor de rambursare la expirarea termenului de amânare, preluarea și procesarea refuzurilor la plată pentru tranzacții online cu cardul” a adăugat oficialul Future WorkForce.

Printre cei peste 25 de clienți ai companiei se numără „cele mai importante bănci din România”, companii de asigurări, respectiv telecom. 

***

Future WorkForce se descrie ca fiind „cel mai mare One-Stop-Shop” pentru automatizarea anumitor activități din cadrul companiilor, pornind de la identificarea acestor procese, la îmbunătățirea și prioritizarea lor, până la dezvoltarea și implementarea roboților respectivi. Deși focusul este pe dezvoltarea și implementarea RPA, Future WorkForce furnizează soluții complementare UiPath în zona inteligenței artificiale (AI), dar și servicii de business intelligence și consultanță.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?