Doi tineri din București vor să simplifice piața ticketing-ului din România și să înlocuiască biletele clasice de la evenimentele de tip concerte sau petreceri cu cele electronice. Petru Lungu și Carol Brăileanu au creat in 2016 Live Tickets, o platformă prin care organizatorii de evenimente își pot personaliza singuri vanzarea biletelor și campania de promovare a evenimentului.
„Vrem digitalizarea biletelor.Targetul nostru este publicul tânăr care are smartphone, are card dar nu l-a folosit până acum. Noi vrem să-l încurajăm să-și folosească telefonul pe post de bilet și să nu mai plătească pentru livrarea biletelor acasă.”, explică cel care a venit cu ideea, Petru Lungu.
Cu câteva sute de euro și multă muncă, cei doi au reușit ca în februarie 2016 să lanseze prima versiune pentru festivalul Sunwaves. „Principala problemă a fost lipsa de încredere cu care ne-am confruntat la început. În primă fază organizatorii de evenimente, clienții pe care am reușit să-i convingem au acceptat să vândă online 10% din bilete. După ce au testat platforma au început să opteze din ce în ce mai mult pentru vanzarea online până când au inversat procentul iar acum vând offline doar 10% din bilete”, povestește Petru.
După un an de activitate suma totală investită în platformă este de 5000 de euro, potrivit celor doi fondatori. Din contractele obținute au reușit să-și acopere costurile lunare. În prezent platforma este folosită de 40 de organizatori de evenimente începând de la cei care organizează petreceri private până la cei care se ocupă de festivaluri de muzică electronică.
Prin intermediul platformei s-au rulat 4 milioane de lei și au vândut 60 000 de bilete. Potrivit celor doi, în prezent au o bază de 40 000 de utilizatori cu vârste cumprinse între 18-30 de ani și un număr de 70 000 de vizitatori pe lună, număr care este în creștere.
Pe viitor vor să se extindă și pe zona de corporate, organizări de conferințe, workshopuri dar și târguri, expoziții și standup comedy. Carol explică că vor să se dezvolte în sistem de franciză și în alte țări prin colaborări cu firme locale astfel încât, să devină provideri de software și să se ocupe doar de activitatea de ticketing.
„Suntem în discuții cu o firmă din Belgia dar trebuie să mai facem câteva îmbunătățiri astfel încât platforma să devină scalabilă. Pentru 2017 avem în plan să introducem cloud computing ( nota red. accesarea la cerere, de resurse hardware și software, prin internet) astfel încât să putem vinde orice număr de bilete în orice moment. De asemenea vrem să lansăm o aplicatie de mobil pentru sistemul de ticketing care să devină o interfata de comunicare între organizatorii de evenimente și clientul final”, explică Carol.
LiveTickets prin Serviciul LiveTickets este un intermediar între organizatorii de evenimente şi spectacole şi cumpărătorii de bilete şi nu deţine biletele puse în vânzare. Factura se poate obține contactând în mod direct organizatorul evenimentului.
Dupa confirmarea platii online, tranzactiile fiind procesate de Netopia mobilPay, clientii primesc automat biletul de tip mobileTicket pe adresa de e-mail pe care este creat contul (dacă s-a ales conectarea cu Facebook adresa de e-mail este cea a contului respectiv). Validarea biletelor se va face la intrarea unde are loc evenimentul, prin scanarea codului QR de pe bilet.
Sursa: startupcafe.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: