[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Un sondaj global efectuat in randul a 19.000 de consumatori din 19 tari releva faptul ca numerarul este abia a treia optiune de plata – mobilul castiga teren

19 martie 2015

Metoda de plata principala – folosind cardurile de credit – este preferata de catre 40% dintre cumparatori, urmatoarele in lista de preferinte fiind platile prin cardurile de debit (28%), platile cash (20%), plata in baza facturii (6%), in timp ce plata prin telefonul mobil este preferata de doar 3% dintre cumparatori, potrivit sondajului PwC Total Retail Consumer Survey 2015, realizat pe baza raspunsurilor a 19.000 de consumatori din intreaga lume.

Consumatorii prefera in continuare cumparaturile efectuate in magazinul fizic, motivandu-si alegerea prin faptul ca in acest mod le este mai usor sa vada, sa atinga si sa incerce produsele (60% dintre consumatori). Un alt avantaj il reprezinta primirea produselor pe loc, nefiind necesar un timp de asteptare pentru livrarea acestora, ulterior plasarii comenzii (53%).

Desi magazinele traditionale raman principala alegere a consumatorilor, 20% dintre acestia prefera sa faca cumparaturi online utilizand computerele personale, 10% fac cumparaturi prin intermediul tabletelor, iar 11% via telefoane mobile, arata sondajul PwC Total Retail Survey 2015.

Consumatorii utilizeaza telefonul mobil, tableta sau PC-ul in principal pentru cautarea produselor (arata 50% dintre consumatorii chestionati), dar si pentru compararea produselor in raport cu competitia (49%), localizarea magazinelor (31%) sau utilizarea voucherelor de discount (25%).

„In mediul online, telefonul mobil tinde sa devina principalul agent de vanzari, pe masura ce consumatorii pretind o personalizare mai mare a produselor. In acest sens, clientii acceseaza prin intermediul telefoanelor mobile informatii legate de pret, de specificatii ale produselor, precum si pareri ale prietenilor privind experienta acestora cu produsele in cauza. Retelele sociale sunt de asemenea un instrument de marketing al carui impact asupra comertului online este vizibil si in Romania”, a declarat Mircea Bozga, Partener, Servicii de Audit, PwC Romania.

Interesant este faptul ca europenii cred cel mai putin in ideea ca telefonul mobil va deveni principalul instrument cu care vor face „shopping”. La polul opus se afla indienii si chinezii, unde una din 4 persoane intervievate a declarat ca va adopta telefonul ca principala modalitate de plata.

PwC_adoptia telefoanelor pentru cumparaturi grafic 19 tari

Desi tot mai multi consumatori se indreapta spre tehnologia mobila pentru cumparaturi, mai mult de jumatate dintre acestia (66%) se tem sa nu le fie furate informatiile privind datele de identificare ale cardurilor de credit.

„Ceea ce afecteaza cresterea cumparaturilor online este teama consumatorilor privind securitatea informatiilor personale, in conditiile in care atacurile cibernetice vizeaza de cele mai multe ori sistemele ce sustin tranzactiile efectuate cu cardul. Prin accesarea acestor sisteme de catre hackeri, informatiile privind contul utilizatorului, inclusiv PIN-ul (Numarul Personal de Identificare), sunt folosite pentru clonarea cardurilor si, ulterior, a retragerii de numerar”, a precizat Armin Dinar, Senior Manager in cadrul echipei de servicii de securitate informatica, PwC Romania.

„Reglementarile UE privind protectia datelor, ce urmeaza a fi finalizate in 2015, prevad ca printre masurile de securitate luate de companii sa fie incluse asigurarea impotriva incidentelor de securitate cibernetica, implementarea unui proces de evaluare a riscurilor si adoptarea unui program de management al riscului care sa permita organizatiilor sa gestioneze mai bine amenintarile ce vizeaza securitatea datelor”, a adaugat Mircea Bozga.

De asemenea, aproximativ jumatate dintre consumatori nu sunt de acord ca, prin intermediul telefonului mobil, magazinele sa le detecteze amplasamentul si nici nu doresc sa isi inregistreze datele personale asociate platii si livrarii intr-o aplicatie a telefonului. In schimb, mai mult de jumatate din consumatori sunt incantati cand primesc oferte sau vouchere pe telefonul mobil, dar sunt ingrijorati de faptul ca datele personale folosite in tranzactiile efectuate pe aceste dispozitive pot fi furate.

PwC increderea in telefon pt plati

For more details you can download the full PwC report – „Total retail 2015”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?