Transfond lanseaza AliasPay – serviciu ce ofera posibilitatea initierii simplificate de plati intre doua conturi deschise la banci diferite, utilizand doar numarul de telefon mobil al beneficiarului platii

24 septembrie 2020

Începând cu data de 24 septembrie 2020, la aproximativ un an de la operaționalizarea serviciului său de Plăți Instant în monedă națională, TRANSFOND oferă posibilitatea inițierii simplificate de plăți între două conturi deschise la bănci diferite, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plății, prin intermediul serviciului AliasPay -disponibil în regim 24/7/365.

Această facilitate va fi oferită consumatorilor finali (persoane fizice sau juridice) prin intermediul băncilor/furnizorilor de servicii de plată care vor participa la serviciul AliasPay. Aceștia au la dispoziție începând de astăzi documentația AliasPay, ca parte integrantă a Regulilor de sistem ale SENT (Casa de Compensare a plăților interbancare în lei și în euro, administrată de TRANSFOND). Așadar, accesul consumatorilor finali de servicii financiare la AliasPay este determinat de aderarea în prealabil a propriilor bănci/furnizori de servicii de plată la acest serviciu.

AliasPay este un serviciu de tip SPL (Standardised Proxy Lookup) care permite inițierea de plăți pe baza unui alias (numărul de telefon mobil) pe care cel care face plata îl cunoaște la momentul inițierii acesteia. AliasPay realizează corelarea, pentru furnizorii de servicii de plată, între alias și numărul de cont IBAN al beneficiarului plății. În implementarea serviciului, TRANSFOND a utilizat schema SPL a Asociației Române a Băncilor.

AliasPay va fi alimentat de către banca beneficiarului și interogat de către banca inițiatorului unei plăți.

Nivelul de securitate și disponibilitate al serviciului este similar cu cel asigurat pentru funcționarea Casei de compensare a plăților interbancare, TRANSFOND punând la dispoziție, de asemenea, un timp de răspuns la interogări mai mic de 2 secunde.

Printre avantajele utilizării soluției AliasPay  de către băncile/furnizorii de servicii de plată se numără: costuri reduse cu rețelele de comunicații (reutilizare TFDNet), siguranță operațională, eficiență, asigurarea interoperabilității la nivel SEPA fără a necesita dezvoltări de către participant, arhivare electronică, HelpDesk disponibil 24/7/365. Avantajul major pentru consumatorul final este reprezentat de inițierea unei plăți pe baza contactelor din agenda telefonică, fără cunoașterea IBAN-ului beneficiarului.

”Suntem încrezători că furnizorii de servicii de plată din România vor vedea potențialul acestui serviciu atât din punct de vedere al fidelizării clienților actuali, prin oferirea unei experiențe de plată facilă și confortabilă, aliniată cu cele mai moderne standarde europene și internaționale în domeniu, cât și din punct de vedere al atragerii de noi clienți, care apreciază un portofoliu de servicii inovatoare, cum este și AliasPay, având ca elemente definitorii simplitatea și eficiența. TRANSFOND rămâne alături de comunitatea financiar-bancară, în identificarea și oferirea celor mai potrivite servicii cu valoare adăugată care să susțină dezvoltarea continuă a pieței plăților electronice din România” – a declarat dl Sabin Carantină, Director General al TRANSFOND.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?