[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Titus Grecescu, processing director la Net Team: „peste 10 ani vom plati prin scanarea fetei”

20 iulie 2016

Felul în care cumpărătorii efectuează plăţi se va schimba radical în următorul deceniu, în urma implementării tehnologiei care permite plata printr-o simplă scanare facială, a spus Titus Grecescu (foto), processing director la Net Team, în cadrul ZF Live.

În prezent, oricine intră în sucursala unei bănci, de exemplu, este identificat de operator printr-un act de identitate şi prin codul numeric personal. Peste 10-15 ani, însă, în momentul în care cineva intră în sucursală, operatorului îi va apărea deja pe ecranul computerului poza, numele şi CNP-ul persoanei respective.

Şi în cazul celorlalte plăţi va fi necesară o simplă privire pentru ca o sumă de bani să fie retrasă din contul cumpărătorului atunci când acesta merge la supermarket, a spus Titus Grecescu.

„Este un avantaj în primul rând pentru client, apoi vor fi alte avantaje pentru bancă. Pentru client este rapid, poate face şi operaţiuni fără buletin. De fapt se înlocuieşte actul de identitate cu faţa omului, cu privirea şi este mai sigur aşa, pentru că băncile chiar au o problemă serioasă cu riscul de identitate, se fac lunar fraude cu documente false.“

De asemenea, serviciile de procesare de identitate ar acoperi riscul total în cazul unei fraude.

„Dacă se produce frauda, banca este des­pă­gubită total de noi pe toată pierderea.“ Acest sistem se implementează prin intro­ducerea în baza de date a actului de identitate pe care băncile le au deja de la clienţi, fie clientul poate face o poză la prima interacţiune cu banca.

Serviciul de securitate captează datele de pe buletin şi faţa clientului şi le introduce în baza de date a băncilor.

Clientul poate alege ca datele sale să nu fie introduse în baza de date a băncilor, însă în cazul unui risc de fraudă el poate plăti o sumă de bani. „Este legal şi corect să dăm opţiunea clientului dacă nu vrea. Atunci va funcţiona în sistemul dual, el nu va fi înregistrat şi de fiecare dată va avea nevoie de buletin când va face o operaţiune bancară, dar va putea fi penalizat pe risc. El poate ridica semne de întrebare vizavi de propria identitate şi alte categorii de risc.“

Cu cât o persoană este mai puţin prezentă în mediul digital, de exemplu dacă nu are un cont de Facebook sau LinkedIn, cu atât devine mai suspectă pentru risc de fraudă.

„Noi lucrăm cu un scoring de identitate şi dacă această identitate digitală este slabă, această categorie va fi penalizată financiar, va avea un risc de solvabilitate mărit. Sistemul va da posibilitatea ca cineva să aibă zero prezenţă pe web, dar va trebui să plătească în plus pentru asta.“

Net Team, o companie care furnizează servicii de IT în domeniul transmisiunilor pe micro­unde şi fibră optică, lucrează la imple­mentarea acestui algoritm de recunoaş­tere cu NEC, companie japoneză, această tehnologie fiind nouă.

Net Team a avut anul trecut o cifră de afaceri de 27,5 mil. lei, în creştere cu 12% faţă de anul precedent, un profit net de 3,6 mil. lei şi un număr mediu de 45 de angajaţi.

Sursa: www.zf.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?