[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Tendinte ecommerce: piata de fashion online rivalizeaza cu electronicele – urmeaza cresteri majore si in Romania

30 martie 2015

In general, migrarea catre online a volumelor de vanzari este previzibila in urmatorii ani, raportul actual se va inversa astfel incat in viitor retailul traditional va fi cel care doar va completa experienta de cumparare a consumatorilor, apreciaza Cristina Popa, country manager Fashion Days.

„In ceea ce priveste tendintele, stim ca imbracamintea este unul dintre cele mai mari segmente ale pietei de comert electronic B2C din intreaga lume. Acesta rivalizeaza indeaproape categoria de produse electronice si chiar o depaseste in ceea ce priveste volumul de vanzari in unele tari din Europa de Centrala si de Est. Ne asteptam la o evolutie similara si in Romania in urmatorii 2 ani.” a declarat sursa citata pentru wall-street.ro

Managerul fashiondays crede ca piata de comert electronic din Romania nu a ajuns la maturitate, drept pentru care are un potential enorm de dezvoltare si apreciaza ca estimarea de crestere anuala de circa 30% se va mentine si in 2015. Mai mult, comparativ cu anul precedent, cresterea comertului online din 2015 pe segmentul de fashion va fi chiar mai mare.

„Aceasta va fi generata in special de strategia marilor retailerilor de fashion de a migra catre vanzarile multi-channel online si de diversificarea portofolilului de produse de catre marile magazine virtuale nisate. Astfel, ne asteptam ca piata online pe segmentul fashion sa se dubleze in urmatorii 5 ani, cresterea va veni in mare parte din tarile din Europa Centrala si de Est.”

Plecand de la acest context al pietei online de fashion, eMag.ro – cel mai mare retailer online din Romania – nu avea cum sa-l ignore. Astfel, eMag a anuntat recent ca a intrat si pe acest segment de comert electronic.

“Pregatim intrarea pe segmentul fashion de noua luni. Spre comparatie, pregatirea proiectului de supermarket s-a intins pe durata unui an de zile, in timp ce pregatirea altor lansari de categorii a durat trei luni. In zona de comercial&marketing lucreaza 10 angajati doar pe fashion”, a declarat Violeta Luca pentru wall-street.

Retailerul eMag.ro a introdus in marketplace produse de fashion – rochii, pantofi, genti, accesorii, atat pentru femei cat si pentru barbati. Categoriile de produse sunt „Imbracaminte femei”, „Incaltaminte femei”, „Genti si accesorii femei”, „Imbracaminte barbati” si „Accesorii barbati”
Retailerul isi extinde astfel prezenta, devenind, incet-incet, un adevarat mall online. Cu afaceri de circa 300 de milioane de euro, eMag acopera in prezent principalele categorii de produse din eCommerce-ul romanesc – electroIT, carti, produse pentru copii, gradinarit, sport.

Iar dezvoltarea nu se va opri aici. Violeta Luca a declarat ca, in prezent, pe platforma eMag sunt expuse produsele a peste 300 de companii iar numarul acestora urmeaza sa creasca de 4 ori in cursul acestui an.

„In martie anul trecut, am vizitat un mall mare din Dubai care avea peste 1.200 de vanzatori. Plimbandu-ma pe acolo vreo doua ore m-am gandit ca eMag trebuie sa fie intr-un an si jumatate mall-ul in care sa avem mai multi vanzatori. Astazi avem 300 si urmeaza alte 500 de companii. Estimarea mea este ca vom ajunge la 1.200 in 6 luni.”, a declarat Violeta Luca.

Ce asigura cresterea comertul online: fiscalitatea si tehnologia
„Orice relaxare fiscala, indiferent ca vorbim de accize, TVA sau contributii la asigurarile sociale, va impacta pozitiv business-ul. Cu siguranta ca preturile vor fi mai competitive, mai multi oameni vor avea acces la mai multe produse sau cosul zilnic va include mai multe produse.” , apreciaza Violeta Luca.

„Componenta de mobile are o crestere fantastica. In prezent, in toate cele sapte tari Fashion Days comenzile realizate de pe dispozitivele mobile au ajuns la peste 31% din numarul total al comenzilor. In Romania procentul a crescut cu 10% fata de anul trecut si a ajuns la 41%. Acesta crestere se datoreaza si lansarii aplicatilor dedicate pentru iPad si Android in 2014. Estimam ca, in urmatorii doi ani, mai mult de 50% – 60% din comenzi vor fi realizate de catre clienti in miscare, direct de pe telefon sau tableta.” este convingerea Cristinei Popa.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?