[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Tehnologia va modifica substantial modul de a face business in urmatorii 3-5 ani

16 septembrie 2011

16 septembrie, 2011 – Tehnologiile vor avea un impact tot mai mare asupra modului in care se va desfasura activitatea de banca, aducand avantaje atat clientilor cat si institutiilor financiare. Reprezentantii BCR cred ca este nevoie de o transformare radicala pentru ca bancile sa fie mai eficiente iar la aceasta va avea o contributie decisiva tehnologia.

„Cred ca in urmatorii 3-5 ani, modul in care se va desfasura activitatea de retail banking va fi cu mult diferit fata de ce avem in prezent iar aici tehnologia va juca un rol important”, a declarat Sorin Mititelu (foto), director executiv managementul segmentelor retail din BCR.

„Sunt de asteptat anumite dezvoltari in piata in sensul ca pot fi modele de afaceri care sa opereze pentru un anumit grup de clienti – de exemplu pentru cei care sunt interesati de tehnologie vor fi modele de servire specifice care vor implica mai multa tehnologie”. Oficialul BCR crede ca tehnologia va oferi un nou mod de a privi oportunitatile de afaceri in sensul ca „investitiile, modul de organizare, costurile de organizare asociate unei initiative vor fi mai strans legate de potentialul de venituri generate de acea oportunitate”.

„Astfel, va fi o mai mare atentie pe costuri in corelatie cu veniturile si implicit vor fi identificate solutii potrivite care vor conduce la un alt mod de a organiza reteaua de sucursale, un alt mod de comunicare cu clientii, poate si o diferentiere a ofertei de produse si o ajustare a acestora”, a mai adaugat dl Mititelu.

O astfel de solutie este platforma de internet banking pe care banca a dezvoltat-o recent pentru telefoane mobile, pe baza testelor cu clientii. Astfel, 500 dintre cei mai activi clienti ai serviciului de Internet banking al BCR – Click 24 Banking vor testa platforma prin efectuarea de tranzactii.

La BCR, clientii pana in 30 de ani platesc cel mai des prin internet banking factura la telefonul mobil si rata la cardul de credit. Dupa 30 de ani, cel mai des sunt platite facturile de utilitati: gaz, telefon fix si apoi vin facturile pentru telefonie mobila si rata la card de credit. De asemenea, barbatii platesc intr-o masura mai mare decat femeile facturile de utilitati. Din punct de vedere geografic, cel mai mult folosesc internet bankingul bucurestenii, urmati indeaproape de judetele Valcea, Iasi, Suceava si Olt.

„Bancile extind in permanenta posibilitatea de a face banking la bancomat, prin internet ori prin telefon. Clientii au devenit din ce in ce mai familiarizati cu aceste canale alternativa sucursalelor traditionale. Traim in era mobilitatii iar clientii mobili au banca in buzunar. Fac plati, transferuri si chiar investitii oricand si de oriunde, de pe telefoanele mobile.” – a declarat Bogdan Marin, director executiv canale retail BCR.

Serviciul de internet banking disponibil pentru telefoanele cu acces la internet vine in intampinarea tendintelor mondiale de crestere a gradului de acces la internet de pe telefonul mobil, beneficiind si de efectul de accelerare indus de raspandirea pe scara tot mai larga a telefoanelor mobile inteligente (smart phones). Platforma este securizata si adaptata special pentru accesul de pe telefonul mobil.

Serviciul de internet banking pentru telefoane mobile este proiectat pentru o utilizare facila, urmand intocmai aceeasi pasi precum pentru cel standard, alaturi de dispozitivul token pentru securizarea tranzactiilor. Obiectivul platformei este de a oferi convenabilitate si reducerea costurilor de a face banking pentru clienti.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?