Teamshare: cresterea comenzilor nu poate fi sustinuta doar din campanii, este nevoie de automatizarea proceselor in ecommerce

25 mai 2016

Campaniile promoţionale bine implementate și promovate, cu o strategie ”gândită” în profunzime, pot creşte şi cu 500% comenzile magazinului online, în perioada de desfăşurare. Condiţia pentru un proces optim de sales este determinată, totuşi, de gradul de automatizare a softului din spatele retailer-ului digital, potrivit datelor Teamshare, singura platformă de e-commerce 100% integrată din România.

„Magazinul online care nu are procesele operaționale automatizate, formalizate și cu proceduri clare de tratare a cazurilor excepționale va avea o mare problemă în a livra și oferi satisfacție clienților. Nu te poți baza doar pe faptul că aceştia te vor evalua după sintagma – daca e ieftin, nu le poți avea pe toate – și calitate, și rapiditate în livrare”, explică Marius Panait, Managing Partner Entelion Software.

În majoritatea cazurilor, promoția distrage atenția de la prețul real al produsului, iar consumatorii nu mai au timp să evalueze corectitudinea prețul de achiziție, adaugă Panait. Însă, adaugă acesta, cât timp clientul magazinului are comportamentul deja format, retailer-ul trebuie să se adapteze şi să-i prezinte oferta optimă.

În ceea ce priveşte cuantificarea succesului unei campanii promoționale, aceasta trebuie să țină cont de câțiva parametri simpli, dar decisivi: marja de profit rămasă după promoție, costurile operaționale adiționale induse de o creștere exponențială a comenzilor, respectiv livrărilor, dar şi numărul minim de comenzi suplimentare necesare pentru a acoperi costurile promoţiei.

“Am văzut situaţii în care dublarea comenzilor nu a putut fi susţinută pentru că operarea s-a bazat pe acțiuni manuale, nu automatizate. Nu e sănătos pentru business, în primul rând, să procesezi manual o comandă în 10 minute, în plină perioadă promoțională”, explică Marius Panait.

Astfel, potrivit afirmaţiilor sale, comparativ cu o perioadă normală, una de promoţii poate duce la o creştere substanţială a vânzărilor, chiar şi de 6 ori, dacă este corect implementată.

Teamshare reprezintă o soluție completă și integrată de comerț electronic, care se adresează atât producătorilor, importatorilor și distribuitorilor de produse, cât și magazinelor online. Platforma este folosită în prezent de peste 200 de clienți din România și țări ca Marea Britanie, Franța, Austria sau Rusia. Teamshare este dezvoltată de Entelion Software, companie cu capital 100% autohton, prezentă pe piața din România din 2003.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?