[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

TBI Bank ofera credite 100% online direct in site-ul de unde clientul vrea sa cumpere – pentru jumatate dintre solicitanti este prima experienta bancara

16 mai 2018

TBI Bank propune pietei bancare un nou „carlig” pentru a atrage in sistem persoanele care nu au nicio relatie cu banca: creditul online pentru cumparaturi online (COCO). Produsul permite persoanelor care aleg sa plateasca bunurile achizitionate de pe site-urile de comert electronic sa foloseasca in acest sens un credit online, obtinut in numai 10 minute (ca preaprobare, urmand ca banca sa primeasca si raspunsul din partea ANAF – ceea ce face ca perioada maxima de asteptare sa se ridice la 30 de minute) direct din platforma de ecommerce.

Produsul este 100% online si a fost lansat la finalul anului trecut, fiind disponibil doar in cadrul cumparaturilor realizate la retailerii online cu care banca a incheiat un parteneriat. Creditul se acorda pe o durata de pana la 60 de luni, valoarea fiind cuprinsa intre 300 lei si 20.000 lei.

Pana in acest moment, banca are peste 100 de astfel de acorduri incheiate, intre care 56 sunt „live. De asemenea, numarul solicitarilor din partea clientilor este de ordinul sutelor pe zi, cei mai multi fiind interesati de cumpararea produselor din categoria IT&C.

„Produsul nostru poate fi accesat de catre orice consumator, nu numai de catre cei care au un cont bancar. Un procent de 50% dintre aplicanti sunt nebancarizati, acest proces reprezentand pentru ei prima interactiune cu sistemul bancar.”, a declarat Costas Tovil, senior vice president TBI Bank, in cadrul evenimentului Future Banking, organizat de wall-street.ro.

Clientii care aleg COCO de la TBI Bank ca solutie de plata sunt redirectionati de pe site-ul retailer-ului pe cel al bancii, unde trec printr-un proces de identificare. Banca foloseste o solutie video, furnizata de Namirial, care este avizata de autoritatile europene si implica identificarea si autentificarea clientului prin mijloace video si semnatura electronica calificata. Astfel, la prima interactiune in procesul de accesare a creditului, clientul va trebui sa isi prezinte in videoconferinta actul de identitate, soft-ul solutiei avand functionalitati de recunoastere a datelor din buletin si de recunoastere faciala.

Reprezentantii Namirial au precizat ca alte patru mari banci din Romania vor implementa solutii 100% online in ceea ce priveste procedurile de „Know your customer”, fie pe segmentul de „onboarding”, fie pe zona de creditare, nu insa neaparat adresate clientelei nebancarizate.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?