[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Taximetristii din Bucuresti in razboi total cu aplicatiile / serviciile online de profil

27 aprilie 2017

Confederaţia patronală care reprezintă transportatorii rutieri, COTAR, a dat în judecată atât Uber cât şi firmele Clever Tech şi Star Taxi App, care operează principalele aplicaţii româneşti de profil, respectiv Clever Taxi şi Star Taxi, potrivit economica.net.

COTAR consideră că aplicaţiile fac concurenţă neloială deoarece se substituie activităţii de dispecerat, care necesită investiţii mai mari şi are de asemenea costuri de operare mai ridicate. O altă reclamaţie a taximetriştilor este că serviciile online care facilitează transportul de persoane nu ar fi corect fiscalizate.

„Noi nu cerem sa cada guvernul, nu vrem sa schimbam guverne in aceasta tara, ci sa avem un guvern stabil care sa inteleaga pericolul reprezentat de piratii din Transporturi si ce ar inseamna daca toate firmele de transport si taximetrie, care actualmente respecta legea, nu ar mai plati taxe si impozite la stat. In acest moment, faptul ca piratii din piata ne-au depasit numeric ne aduce in pragul falimentului”, a declarat pentru wall-street.ro Vasile Stefanescu, presedinte al COTAR.

„Practic, numarul masinilor UBER a ajuns, in prezent, la circa 5.200, in conditiile in care numarul de taxiuri sunt circa 10.200, Bucuresti si Ilfov. Putem spune ca business-ul nostru s-a injumatatit si, implicit, ne sustinem mult mai greu activitatea si ne este din ce in ce mai greu sa platim zecile de taxe catre stat. In timp ce UBER nu plateste aproape nimic”, precizeaza Andrei Gafita, vicepresedinte in aceeasi confederatie.

Uber România se apără cu cifre în faţa acuzaţiei transportatorilor că serviciile oferite prin intermediul aplicaţiei nu ar fi fiscalizate. „Anul trecut, doar 100 de parteneri UBER au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale. În medie, un partener UBER care conduce pe platformă 2-3 ore pe zi, contribuie lunar cu suma de aproximativ 260 de lei, ceea ce putem spune că este aproximativ egal cu taxele pe care un angajator le plătește la bugetul de stat ca și contribuţii aferente salariului minim pe economie.” – Jasill, firma de contabilitate care colaborează cu cei mai mulţi şoferi parteneri Uber România.

COTAR, care acopera circa 80% din toate companiile legale de taximetrie care activeaza in Bucuresti, cere urmatoarele lucruri:

. scoaterea in afara legii a platformelor tehnologice online care presteaza servicii de taximetrie in mod neautorizat, asa cum s-a intamplat in tarile europene, unde statul a vrut sa-si protejeje transportatorii autorizati.

. scoaterea in afara legii a tururor platformelor online care fac servicii de transport de persoane nedeclarat, nefiscalizat in Romania si neautorizat conform legislatiei in vigoare.

Uber a ajuns la peste 250.000 de clienţi în România după doi ani de activitate, marea majoritate în Bucureşti. Compania mai este prezentă în Cluj-Napoca, Braşov şi Timişoara.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?