[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Tarom testeaza o noua platforma de „e-commerce” pentru cresterea vanzarilor

26 septembrie 2012

26 septembrie, 2012 – Compania aeriana de stat Tarom vrea sa implementeze un plan de relansare e-commerce, in vederea creşterii vanzarilor de bilete de avion si implicit a veniturilor. Oficialii companiei considera ca odata cu lansarea acestui proiect e-commerce, Tarom va fi prima companie aeriana din Europa ce va utiliza cel mai performant sistem de distributie online.

Pentru a deveni profitabila, dupa ce a adunat pierderi de 200 de milioane de euro in perioada 2008-2011, intr-un raport al Corpului de Control al primului-ministru, dar si intr-un raport al Roland Berger, se recomanda implementarea unei politici noi de distributie, regandirea reţelei de rute, dar si exploatarea eficienta a flotei de avioane. In 2011, Tarom a avut o cifra de afaceri de 210 mil. Euro.
Planul de relansare e-commerce prevede dezvoltarea call-centerului, care va oferi in timp real informatii despre avioanele Tarom (localizare prin satelit, viteza de croaziera, altitudine), dar si relansarea vanzarilor online printr-o noua platforma de distributie si adaptarea preturilor la cele practicate de concurenta printr-o analiza in timp real a ofertelor companiilor concurente. Aceasta platforma va fi integrata cu toate agentiile de turism de pe piata locala, dar si din alte tari, pentru o arie de distributie cat mai mare.
„O parte din facilitatile oferite sunt deja realizate si se afla in prezent in faza de testare. Orizontul de timp in care se vor implementa proiectele este de maximum 60 de zile, conform estimărilor din acest moment. Investitia totala este de aproximativ 250.000 de euro”, potrivit oficialilor companiei Tarom.
„Odata cu lansarea acestui proiect e-commerce, Tarom va fi prima companie aeriana din Europa ce va utiliza cel mai performant sistem de distributie electronica online, o platforma electronica ce va contine un motor de cautare pentru bilete de avion, inchiriere maşini, asigurari, pachete de tip city break, un jurnal de activitati complexe si un sistem de management al continutului”.
Biletele de avion se vor gasi direct pe portalurile de Facebook si Twitter. Se va face de asemenea o integrare a modalitatilor de plata. Rezervarea biletelor de avion se va putea face prin cinci click-uri, iar cea a unui pachet complet de vacanta prin sase clickuri, potrivit oficialilor companiei.
Plata online este permisa si in prezent pe site-ul Tarom cu orice card American Express, Visa sau MasterCard insa autorizarea tranzactiei se face printr-un procesator extern. Pentru cardurile emise in alte valute decat Euro, posesorul suporta diferenta ce rezulta din cursul de schimb si comisioanele aferente schimbului valutar. In cazul rezervarilor platite cu cardul, biletul se emite automat si este transmis prin e-mail la adresa mentionata la momentul rezervarii.
Sursa: Ziarul Financiar

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?