Totul a inceput in mai a.c.. Vroiam sa ii cumpar fiului meu un laptop de gaming. Nevoia pentru un laptop mai performant era si pentru mine ceva mai veche. Asa ca m-am dus la noul show-room din Titan al eMag, pentru ca era langa casa, cu intentia de a cumpara doua calculatoare.
Asistat de personalul calificat al magazinului, imi aleg produsele. Pentru ca niciunul dintre ele nu avea licenta de Windows, la recomandarea consultatului Mag, cumpar o licenta intrucat “poate rula pe trei calculatoare”.
“Sunteti sigur?
Da, eu am instalat-o pe calculatorul meu si al socrului”.
Le platesc prin card, licenta (520 lei) si cele doua laptop-uri, fericit ca am facut o afacere buna.
Ajuns acasa instalez nerabdator licenta. Am inceput cu calculatorul fiului meu. Nici nu mi-a afisat bine mesajul ca acum ne putem apuca de treaba, ca se inchide ecranul. Apasa stanga, apasa dreapta, nimic. Calculatorul crapase.
Ma uitam la el si nu-mi venea sa cred. Tocmai dadusem aproape 1000 euro pe el. Am sunat un prieten care are inspiratia sa-mi sugereze sa verific cablul de alimentare. Asa ca am luat cablul de la celalalt calculator si …Evrika! Laptop-ul de gaming functiona.
Sun la eMag si le spun problema. Pentru a-mi schimba cablul m-au trimis la Depanero, compania lor partenera pe service. Cum nu vroiam sa stau pe drumuri le-am spus ca vreau alt calculator. Doar aveam acest drept.
Asa ca revin in show-room si imi aleg un laptop chiar mai performant decat primul, si implicit mai scump. Insa nici acesta nu avea licenta Windows. Nu-i nimic, imi zic, o mai pot instala pe doua calculatoare. Nuanta importanta, legata de utilizarea licentei, care mi-a fost prezentata la a doua vizita. Asadar mesajul a fost acum ce licenta se poate instala pe trei calculatoare, dar nu in acelasi timp ci consecutiv (o stergi de pe unul si o instalezi pe celalalt).
“Voi putea folosi aceeasi cheie pentru licenta de windows?
Da, noi oricum stergem tot de pe laptop si-l bagam la vanzare (n.r. ca produse resigilate). Incercati sa introduceti cheia peste cateva zile.”
Bun. Ajung acasa cu noul laptop si ma iau cu altele. Dupa o saptamana dau sa introduc licenta. Cu ce mesaj credeti ca am fost intampinat?
“Nu putem activa Windows pe acest dispozitiv, deoarece cheia de produs a fost deja utilizata pe alt dispozitiv.”
Na-ti-o franta ca ti-am dres-o. Si acum ce fac?
Sun la eMag, le si scriu – ca de, “verba volant scripta manent” – si cand uitasem ca am trimis o reclamatie catre ei primesc un raspuns datator de speranta. Raluca, expertul de la “customer support” imi scrie:
“Privind situatia semnalata, doresc sa va informez ca am verificat cele transmise si am hotarat sa fac o exceptie in cazul dumneavoastra. Avand in vedere ca produsul nu este pe stoc vandut de eMAG va ofer un
voucher in valoare de 519.99 ron valabil 6 luni pentru orice produs vandut de eMAG cu exceptia celor din categoriile Supermarket si Asigurari Auto.”
Aici se incheie prima parte a experientei mele cu eMag. Credeati ca s-a terminat? Inca doua minute de lectura, va rog. Va asigur ca merita.
Daca tot aveam banii pe voucher, care nu puteau fi recuperati altfel decat printr-o noua achizitie, am inceput sa ma gandesc ce sa cumpar. Intre timp, intrasem in a doua parte a lunii iulie si se anunta canicula. Hai atunci sa iau un aer conditionat. Zis si facut.
Merg din nou in showroom-ul din Titan, imi aleg un Mitsubishi si folosesc voucher-ul pentru instalarea aparatului in 3-5 zile lucratoare, termen care curge dupa ce va fi venit curierul (firma SameDay, important de retinut).
Fac un calcul si constat ca s-ar putea ca toata distractia sa dureze cel putin 10 zile. Speram totusi sa ma insel. Ei bine nu, toti au venit mai tarziu decat au spus. Si curierul si echipa de montaj.
In fine, sosesc baietii pentru montaj. Deschid coletul, care zacea neatins in holul de la intrare inca din momentul livrarii, si constatam ca unitatea de control este lovita.
“Noi nu vi-l montam, ca tot la noi veniti daca nu mai functioneaza” spune unul dintre ei.
“Pe bune? Si eu ce fac?
Sa va trimita alt aparat”.
Au plecat si mi-au lasat un proces verbal de constatare.
Fac din nou calcule. Pana vine curierul sa-mi ia produsul, pana primesc mesajul ca le-a intrat produsul in depozit, pana vine curierul cu noul produs si pana ajunge si echipa sa-l instaleze, s-ar putea sa treaca vara.
De felul meu sunt mai optimist, ma gandesc ca n-o fi dracul atat de negru. Si oricum, aparatul poate fi folosit si la temperaturi exterioare de -10 grade, asa ca poate fi folositor chiar daca trece vara.
Prin urmare, decid sa fac o noua comanda. Acelasi produs era acum mai ieftin cu 100 de lei. “Hai ca a meritat asteptarea”, imi zic. Am mai facut economie.
Si astept livrarea.
Vine si ziua cand sunt sunat de curier. Intra baietii in casa si primul lucru pe care il fac este sa ma uit de jur imprejurul pachetelor. Vad ca unul dintre ele este rupt si arunc o privire pe gaura. Ce credeti? Aparatul era lovit, mai rau decat precedentul.
Ii spun curierului sa ia coletul inapoi iar acesta ma loveste in moalele capului spunandu-mi ca “noi ne ocupam doar de livrari, pentru ridicari este altcineva”. Hai sa-mi trag palme!
In acel moment am inteles ce a vrut sa spuna Iulian Stanciu, seful eMag, care a declarat ca: “Serviciile oferite de cu¬rieri influenţează foarte mult retailul on¬line”. Stie si el ca serviciile sunt proaste si cred ca-i pare rau deja ca a cumparat SameDay. Avea si alte optiuni.
Sa revenim. Din nou telefoane, din nou corespondenta, din nou nervi. Le spun ca vreau banii inapoi. Pentru ca nu vroiam sa mai pierd timp, am luat coletele si le-am dus in showroom. Aici surpriza, nu mi-au acceptat livrarea pe motiv ca sunt colete de mari dimensuni si trebuie sa astept sa vina cineva sa le ridice.
“Bine dar pe site scrie ca pot face acest lucru.
Este adevarat, dar optiunea nu poate fi bifata”.
Adica eu trebuia sa-mi dau seama ca daca nu pot bifa casuta, nu este o eroare in sistem, ci este un mesaj cat se poate de clar ca nu se poate face returnarea produsului de catre mine. Nu era mai simplu sa scrie asta mare, la vedere, chiar in dreptul casutei respective?
In fine, le-am precizat contul in care vroiam sa fie returnati banii. In fapt era cel din care am facut plata online cu cardul, pe care-l aveau deja in sistem, dar ei au considerat totusi ca trebuie sa intrebe. Fie vorba intre noi, asta nu cred ca este neaparat ceva rau.
In ziua urmatoare curierul a ridicat produsul. Ma gandeam ce se mai poate intampla. Nu stiu de ce, dar in secunda urmatoare m-am intrebat “oare ce suma o sa-mi transfere?”
Raspunsul a venit joi,17 august, prin sms.
“Am facut toate demersurile ca tu sa primesti 1900 lei in urmatoarele 0-3 zile calendaristice, reprezentand contravaloarea returului”.
Bine dar eu am platit initial peste 2000 lei pentru produs, plus ca aveam voucher-ul de 520 de lei cu care am platit instalarea. Adica un total de 2500 lei. Ce se intampla cu diferenta de 600 lei?
Fac din nou o vizita in showroom. Deja cand ma vad angajatii incep sa-si dea coate. Cineva de la info desk imi spune ca in contul meu a fost transferata suma de 450 lei, cat a fost montajul, la care se vor adauga cei 1900 lei. In plus, voucherul de 520 de lei va fi reactivat, astfel ca il voi putea folosi pentru o noua achizitie.
Nici nu stiu ce sa mai cred. Daca asa stau lucrurile, inseamna ca voi primi mai multi bani decat am cheltuit. Or este o noua eroare, or eMag incearca sa-si spele pacatele fata de mine.
Au fost patru luni de “tandreturi” cu eMag. Acum, la final, retailerul imi scrie din nou: “Apreciem că ai comandat la eMAG și vrem să te mulțumim la fiecare experiență. Te rugăm, răspunde-ne la câteva întrebări, să aflăm cum ne-am descurcat”. Voi ce credeti?
P.S. Are cineva nevoie de un voucher emag?
Sergiu CONE
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: