[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiul GfK – marea majoritate a romanilor accepta cu placere ca magazinele online sa le monitorizeze vizitele

15 septembrie 2014

Chiar dacă a crescut reticenta fata de monitorizarea activitatii pe Internet, un procent de 61% dintre romanii din mediul urban cu varste cuprinse intre 15 si 45 de ani, intervievati de Gfk, isi doreste in continuare sa fie monitorizat cand viziteaza un magazin online intrucat aceasta va insemna, in final, o recomandare potrivita de achizitie din partea site-ului accesat. Aceeasi perceptie o are populatia Americii de Sud (brazilienii si columbienii) in vreme ce pentru piete dezvoltate, din punct de vedere al comertului electronic, procentul scade la jumatate sau chiar mai mult. In Germania bunaoara, doar 23% dintre persoanele intervievate are aceeasi parere cu internautii romani.
monitorizare vizite magazine online

Aceasta este una dintre concluziile studiului GfK FutureBuy despre noua tipologie de cumparator ce se naste la nivel global: Xtreme Shoppers. Proactivi si in control, Xtreme Shoppers se folosesc de orice resurse, tehnologii sau informatii au la dispozitie pentru a ajunge la cele mai bune oferte. De exemplu, inainte de a cumpara un produs, 67% dintre acestia folosesc internetul pentru a se informa despre acel produs, iar 38% dintre acestia merg sa vada produsul in magazin, dupa care il cumpara online sau de la alt retailer.

Studiul GfK FutureBuy in Romania remarca o crestere spectaculoasa a acestui segment, in 2014 inregistrandu-se cu 34% mai multi astfel de cumparatori decat in 2013. Romania depaseste media regiunii CEE in ceea ce priveste incidenta acestui segment, cea mai mare prezenta fiind inregistrata in regiunea APAC (China, Coreea, Japonia), urmata de SUA si America Latina.

Rolul pe care il joaca online-ul in procesul de cumparare este unul complex, un ajutor din ce in ce mai puternic – nu doar in randul Xtreme Shoppers, ci pentru toti utilizatorii de Internet. „Este un fenomen sustinut, printre altele, si de avansul smartphone-urilor si al tabletelor in randul populatiei – aproape 4 din 10 respondenti considera telefonul mobil cel mai important instrument in procesul de cumparare.”, potrivit comunicatului de presa al Gfk.

Cu toate acestea, experienta anterioara cu retailerul, cu magazinul, sau cu marca sunt in continuare elemente dominante in procesul de cumparare. Informatiile despre produs si recomandarile vin in completarea experientei personale, ceea ce inseamna ca “atentia” brandurilor trebuie distribuita catre toate elementele relevante pentru consumator in acest proces. Presiunea pe livrarea unei experiente unitare la nivel de brand, indiferent de canal sau punct de interactiune este din ce in ce mai mare, “omnichannel shopping” fiind un fenomen in plina expansiune.

„Ancorele online-ului sunt mai degraba rationale, in timp ce offline-ul are o puternica incarcatura emotionala. In ambele medii, cumparatorii sunt din ce in ce mai siguri pe ei, se simt in control (72%) si independenti de influenta retailerilor sau a brandurilor (64%).  De asemenea, a crescut reticenta fata de monitorizarea activitatii pe Internet – atat in culturile foarte deschise (printre care se afla si Romania), cat si in randul celor care valorizeaza mai mult discretia, confidentialitatea.”, se mai arata in comunicat.

Cercetarea a fost desfasurata online, pe un eşantion de 1000 de respondenţi din panelul online AskGfK. Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populatia utilizatoare de Internet din mediul urban, cu varste intre 15 si 45 de ani.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?