[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu:1 din 3 romani care fac shopping online si-a cumparat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet

23 mai 2018

Economia de timp, promoțiile și confortul – principalele atuuri din online. Coșul mediu de cumpărături online de fashion – 295 de lei.

Aproximativ 80% dintre românii care obișnuiesc să facă shopping online au achiziționat în ultimul an cel puțin un articol vestimentar, încălțăminte sau accesorii de pe Internet. Este unul dintre principalele rezultate ce reies din analiza realizată de către Fashion Days, cu ajutorul Ipsos, în toamna anului trecut.

Studiul prezintă motivațiile de achiziție ale consumatorilor și viziunea acestora privind încrederea pe care o au în shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele tradiționale. Concluziile studiului au stat la baza noii identități și a campaniei de rebranding Fashion Days – „Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești” – implementate la finalul lunii aprilie.

Atunci când selectează opțiunile de achiziție, exploratorii de fashion caută confortul: 53% dintre aceștia accesează direct site-urile magazinelor pentru a se informa despre produsele din portofoliu. Motivele pentru care aproape jumătate dintre români aleg platformele virtuale sunt aceleași: pot face achiziții oricând și de oriunde s-ar afla și obțin economii de două tipuri: de timp, pe care, altfel, l-ar fi petrecut în magazinele tradiționale, dar și financiare, grație promoțiilor exclusive din mediul online.

Potrivit studiului, românii pun pe primul loc completarea garderobei și pregătirea pentru următorul sezon, urmate de înlocuirea articolelor vestimentare ieșite din trend sau uzate și respectiv promoțiile, discounturile sau ofertele speciale. Practic, în relație cu principala motivație de shopping, înnoirea garderobei nu mai este doar o necesitate, ci o dorință a consumatorului, ce reflectă aspirațiile și activitățile pe care și le dorește.

Coșul mediu de cumpărături online al unui client de fashion însumează o medie de 295 de lei cheltuiți. Articolele-vedetă diferă în funcție de platforma aleasă: online sau brick&mortar.
top produse vandute online vs offline fashiondays

Totuși, principalele bariere pe care acest tip de fashion shopping le ridică se leagă de neîncrederea în veridicitatea informațiilor prezentate. Românii vor să atingă produsele, se tem că mărimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea.

„Suntem conștienți de barierele de consum în ceea ce privește cumpărăturile online, de aceea am implementat de-a lungul timpului tot mai multe facilități și opțiuni pentru clienții noștri, care se reflectă și în noua poziționare a brandului Fashion Days. Pentru că ne dorim ca românii să își exploreze creativitatea și inspirația în modă fără să fie dezamăgiți, le oferim opțiunea deschiderii coletului la livrare, înainte de plata produselor și de a returna gratuit, pe loc, articolele care nu sunt pe placul lor. În plus, pot beneficia și de sugestiile Fit Finder, singurul tool din România care propune măsurile adecvate, în funcție de datele introduse personal de către utilizatori”, spune Robert Berza, General Manager Fashion Days.

De peste 8 ani, Fashion Days este destinația online pentru peste 700.000 de clienți din România, Bulgaria și Ungaria. Compania pune la dispoziția tuturor o selecție vastă de piese vestimentare, încălțăminte și accesorii pentru femei, bărbați și copii de la branduri internaționale de top precum United Colors of Benetton, Guess, Le Coq Sportif, Pepe Jeans, Diesel, Calvin Klein sau Nike.

Fashion Days oferă servicii cu valoare adăugată precum retur gratuit, verificarea coletului la livrare, dar și opțiuni diversificate de livrare, precum cea prin curier sau în peste 500 de oficii ale Poștei Române. De asemenea, clienții se bucură de achiziționarea rapidă a produselor prin aplicația mobilă și de posibilitatea introducerii articolelor dorite în secțiunea FAVORITE. De asemenea, aceștia pot plăti sigur, ușor și rapid prin opțiunea Pay by Click ce salvează datele cardului pentru a efectua instant plata comenzii sau pot alege opțiunile de plată în rate, disponibile cu partenerii bancari.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?