[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu Revolut: diferente majore in bugetele alocate de romani pentru sarbatorile de iarna, de la o regiune la alta. Intentia de a cheltui mai mult scade pe măsură ce vârsta respondenților crește.

6 decembrie 2022

Un studiu Revolut releva ca, deși au unele dintre cele mai mici venituri la nivel european, românii se pregătesc să cheltuiască aproape la fel de mult ca alți europeni pentru sărbătorile de iarnă. 48% dintre români spun că vor aloca sub 250 de euro pentru sărbători, iar 6% dintre respondenții din această piață au spus că nu vor cheltui deloc de sărbători. 43% se așteaptă să cheltuiască între 250-1.000 de euro și 3% chiar peste 1.000 de euro.

Românii din vestul țării sunt cei mai strânși la pungă anul acesta. 57% declară că vor cheltui sub 250 de euro de sărbători și exclud total posibilitatea de a cheltui mai mult de 1.000 de euro pentru acest moment al anului. Românii din centrul țării (6%) și din capitală (5%) se află la polul opus și se pregătesc de cheltuieli care se vor situa între 1.000 și 1.500 de euro. Cei mai afectați de creșterile de prețuri par a fi consumatorii din sud-vestul și din sud-estul țării, care au declarat că nu au plănuit deloc să cheltuiască de sărbători (9%, respectiv 8%, ambele procente superioare mediei la nivel național).

Bugetul majoritar de sub 250 de euro pare a fi subestimat cu aproximativ 26%, în condițiile în care anul trecut în decembrie, un utilizator Revolut a cheltuit, în medie, aproximativ 340 de euro[1]. „Date fiind condițiile economice din ultimele 12 luni, ne putem aștepta să vedem o creștere a cheltuielilor reale ale consumatorilor, comparativ cu anul trecut, dar și multe decizii amânate până în ultimul moment.” – potrivit unui comunicat Revolut.

O altă constatare este aceea că intenția europenilor de a cheltui mai mult scade pe măsură ce vârsta respondenților crește. Cel mai mare procent de răspunsuri ”nicio sumă” (nicio sumă planificată pentru cheltuielile de sărbători) se înregistrează la categoriile de vârstă 45-54 ani (9%), 55-64 ani (13%), 65+ (14%). În același timp, categoria de vârstă care ia în calcul să cheltuiască cele mai mari sume de sărbători (peste 1.000 de euro) este categoria 45-54 ani.

În România, majoritatea consumatorilor cu vârste cuprinse între 25-34 ani se așteaptă să cheltuiască în medie 250-500 de euro (40%) sau 500-1.000 de euro (15%), cei de 55-64 ani sub 250 de euro (60%), în timp ce sumele cele mai mari, de peste 1.000 de euro, se întâlnesc mai ales la categoria 18-24 de ani (5% din această categorie de consumatori).


În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani și schimb valutar. În prezent, peste 25 milioane de clienți din lume, din care mai mult de 2,5 milioane din România, folosesc serviciile inovatoare Revolut pentru a realiza peste 330 de milioane de tranzacții pe lună.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?