Studiu PwC privind impactul pandemiei COVID-19 asupra afacerilor: 37% și-au întrerupt total sau parțial activitatea, 27% vor apela în mod cert la șomajul tehnic
37% dintre companiile chestionate și-au întrerupt total sau parțial activitatea după declararea stării de urgență pe fondul pandemiei COVID-19 și 20% și-au restrâns activitatea, potrivit studiului HR Barometru, realizat de PwC România la finalul lunii martie. În acest context, 27% afirmă că vor apela în mod cert la șomajul tehnic.
Studiul a inclus o serie de întrebări referitoare la întreruperea totală sau parțială a activității, restrângerea acesteia, reducerea cifrei de afaceri și capacitatea de a plăti salariile. Conform răspunsurilor:
. 19% au întrerupt total activitatea
. 18% au întrerupt parțial activitatea
. 19% nu au întrerupt activitatea, estimează o scădere a cifrei de afaceri cu 25% și au capacitatea de a plăti salariile
. 10% nu au întrerupt activitatea, anticipează reducerea cifrei de afaceri cu 25% și nu au capacitatea de a plăti salariile
. 20% și-au restrâns activitatea, iar afacerile se vor reduce cu mai mult de 25%
. 14% nu preconizează o scădere a cifrei de afaceri.
În acest context, munca de la domiciliu este o oportunitate companiile care o pot implementa datorită specificului activității. Conform studiului, 19% din companii au implementat munca la domiciliu obligatorie pentru toți angajații.
Companiile cărora specificul activității nu le permite munca de la domiciliu și ale căror afaceri sunt afectate negativ iau în calcul aplicarea prevederilor privind șomajul tehnic, astfel:
. 27% spun că le vor aplica cu siguranță
. 18% încă nu știu dacă le vor aplica pentru că sunt neclare
. 18% încă nu știu dacă le vor aplica pentru că nu le-au analizat
. 5% arată că mai degrabă nu le vor aplica pentru că actualele prevederi nu corespund specificului activității lor.
”Angajatorii caută diferite metode de reducere a costurilor pentru a se menține pe piață. Totuși, în acest moment doar 11% iau în calcul concedierile și majoritatea caută alte variante pentru a-și păstra angajații, cum ar fi încurajarea concediului de odihnă sau a concediului fără plată parțial, oprirea sau reducerea programelor de training, sistarea angajărilor, eliminarea sau reducerea beneficiilor neobligatorii ori reducerea programului de lucru”, a spus Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation PwC România.
Potrivit studiului aproape 30% dintre cei chestionați anticipează că vor avea capacitatea să plătească salariile în următoarele trei luni, în timp ce 42% nu au încă estimări în acest sens.
Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în perioada 23-26 martie 2020 pe baza informaţiilor furnizate de 91 de companii din sectoarele: bunuri de larg consum, auto (producție și distribuție), transporturi, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, energie (producție, utilități, distribuție), distribuitori (retail & logistică), servicii externalizate, altele.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: