[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: procentul cumparatorilor online raportat la populatie este de trei ori mai mic in Romania decat media continentala

12 martie 2014

Cele mai recente date ale Ecommerce Europe, releva faptul ca din cele 820 de milioane de locuitori care traiesc in Europa, 250 de mil.(adica 30%) cumpara online. In Romania estimarea este ca 2 mil. de persoane cumpara de pe Internet (10%).

In 2012, volumele de vanzari online de tip „business to consumer” au inregistrat 312 mld. Euro la nivel continental si 275 mld. Euro pentru Uniunea Europeana, in crestere cu 19% si respectiv 18% fata de 2011.
ecommerce in Europe newsite

Germania este tara cu cele mai mari cifre in materie de comert electronic, valoarea raportata pentru 2012 fiind de 50 mld. Euro. La nivel regional, chiar daca detine doar putin peste 4%, tarile din Estul Europei inregistreaza cea mai mare rata medie anuala de crestere, respectiv 35,6%.

La nivelul anului 2012, Romania a crescut cu o rata de 33%, ajungand la 800 mil. Euro, ceea ce a condus la clasarea pe locul trei regional, dupa Rusia si Ucraina. Pentru 2013, estimarea este ca volumele tranzactionate pe Internet, pe cardurile emise in Romania, vor ajunge la 0,74% din PIB, adica 1 mld. Euro.

2012 – Volumele de ecommerce exprimate in mil. Euro

ecommerce Romania clasament regional

Statisticile ecommerce Europe mai releva, oarecum surprinzator, faptul ca puterea de cumparare nu are neaparat legatura cu sumele cheltuite online de un cumparator. Astfel, sumele care au revenit per cumparator online au fost de 400 Euro in Romania si de 1750 in Elvetia (al doilea nivel dupa Austria cu 2.085 Euro), adica de numai patru ori mai mici desi diferenta intre salariile medii lunare este de peste 10 ori (400 Euro in Romania – fata de 4.200 in Elvetia).

ecommerce Romania grafic tari din regiune

Interesant este si faptul ca Romania inregistreaza o structura atipica a comertului electronic. Astfel, romanii cumpara mai mult de pe internet servicii si mai putin bunuri, in vreme ce la nivelul regiunii est europene, structura este inversa.

ecommerce Romania versus region

Pentru mai multe detalii accesati link-ul de mai jos:

http://www.ecommerce-europe.eu/press/23-e-commerce-growth-projected-for-central-europe-a-region-full-of-diversity-and-enormous-potential

 

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?