Studiu: procentul celor care au renuntat sa mai cumpere ceva de BlackFriday, desi intentionau, a fost de 21% – efect combinat al dezamagirii clientului si al inabilitatii comerciantului

24 decembrie 2015

Romanii cumpara mult mai putin decat intentioneaza sa o faca in perioada reducerilor de Black Friday, reiese dintr-un nou studiu in randul utilizatorilor romani de internet, din mediul urban, cu varsta de minim 14 ani. Aceasta pentru ca evenimentul – desi este la numai a cincea editie – si-a pierdut deja din semnificatia initiala iar reducerile nu mai conving ca altadata.

Realizat de Starcom MediaVest Group si Leo Burnett Romania, in colaborare cu TNS Romania, studiul este singura cercetare din Romania care monitorizeaza comportamentul acelorasi 1.479 de oameni inainte si dupa Black Friday, pentru a oferi o imagine clara asupra intentiilor, comportamentului de cumparare si a perceptiei pe care shopperii online din Romania o au asupra acestui eveniment.

“Black Friday isi pierde din semnificatia sa initiala, aceea de vinerea in care comerciantii fac cele mai mari reduceri din timpul anului, fiind asociat tot mai mult cu o perioada de scaderi de preturi si nu neaparat substantiale, ce poate ajunge si la cateva saptamani. Una dintre parerile des intalnite in randul respondentilor este ca nu a existat o reducere semnificativa de pret, ca acest Black Friday nu a fost chiar atat de avantajos din punct de vedere financiar.” Rodica Mihalache – Head of Consumer & Business Insights, Starcom MediaVest Group

“Studiul a impartit segmentul utilizatorilor de internet din mediul urban in patru categorii, cel mai mare procent fiind ocupat de Involved Buyers (43%) – cei care au intentionat si au cumparat de Black Friday. A doua categorie este reprezentata de Black Friday Indifferent (25%) – cei care nu intentionau sa cumpere si n-au cumparat, apoi Lost Buyers (21%) – cei care intentionau sa cumpere de Black Friday, dar nu au mai cumparat. Ultima categorie, Seduced Buyers (10%), cuprinde persoanele care nu intentionau sa cumpere initial, dar in final au achizitionat ceva.” Victor Stroe – Planning Director, Leo Burnett Romania

In general, romanii care fac cumparaturi online de Black Friday si le planifica din timp, insa sunt dispusi sa isi modifice lista in functie de oferte: 54% dintre cumparatori au pregatita lista cu obiectele pe care doresc sa le achizitioneze, dar aceasta se poate modifica in functie de oferte; 35% dintre cumparatori stiu exact cum arata lista lor de cumparaturi; numai 11% dintre cumparatori se decid chiar atunci cand afla de aceste oferte.

Romanii care intentionau sa cumpere online de Black Friday ar fi fost dispusi sa cheltuie mai mult. In final, 26% dintre cumparatorii online de Black Friday cheltuie mai putin de 300 RON, desi numai 9% dintre ei estimeaza acest lucru initial.
47% dintre cumparatori intentioneaza sa plateasca pentru cumparaturi din economiile pe care le au, 25% economisesc special pentru aceasta perioada, iar numai 6% dintre romani intentioneaza sa isi faca un credit special pentru produse de Black Friday.

„Majoritatea celor care intentioneaza sa cumpere cu ocazia Black Friday planuieste sa se foloseasca in principal de bani deja existenti, cum ar fi economiile generale sau salariul din luna curenta. Sunt putini aceia care planuiesc sa contracteze produse financiare special pentru aceasta ocazie. Este interesant de observat insa, ca una din patru persoane intervievate isi strange bani sarguincios luna de luna pentru a achzitiona produse online cu ocazia Black Friday.”Andreea Grigoroiu – Consumer Strategist, Starcom MediaVest Group

Dupa obiectele de uz casnic (in general electrocasnice), romanii au cumparat cel mai mult anul acesta de Black Friday cadouri, acestea fiind singurele produse care raman constante fata de intentia initiala.

„Una dintre concluziile importante ale studiului arata ca retailerii nu au fructificat la maxim intentia de cumparare a vizitatorilor lor. Produsele de valoare mare au cea mai mare intentie de cumparare, dar numai jumatate dintre cumparatorii care si-au exprimat interesul pentru acestea chiar ajung in faza de cumparare. Produsele de valoare mica si medie, printre care carti, jucarii, haine sau cosmetice, inregistreaza cea mai buna rata de conversie din intentie in achizitie”. Irina Carbunescu – Senior Strategic Planner, Leo Burnett Romania

Desi planuiesc sa stea pana noaptea tarziu sa prinda primele oferte de Black Friday, cei mai multi romani fac cumparaturile dimineata, pana in pranz. Cei care fac cumparaturi online de Black Friday prefera sa se informeze de reducerile obiectelor direct de la retaileri. Alte surse de informare sustin directionarea catre website-urile retailerilor, unde cei interesati pot gasi informatii detaliate despre produsele la oferta.

Aceste concluzii fac parte dintr-un studiu mai amplu, ce contine o masurare calitativa si una cantitativa inainte de perioada Black Friday, cat si dupa finalizarea acestei perioade promotionale. Pentru investigarea in amanunt a comportamentului de cumparare, chestionarele au fost aplicate inainte si dupa Black Friday pe acelasi esantion de 1.479 respondenti in ambele masurari cantitative. Targetul cercetarii il constituie online users din zonele urbane, cu varste de peste 14 ani.

studiu Black Friday 2015

Sursa: smark.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?