Aceasta este concluzia unui studiu PayU Romania despre piata locala de comert electronic la care au participat 10 retaileri online. Pentru unii dintre ei, terminalele mobile detin deja 30% din numarul total al comenzilor. Persoanele folosesc tableta, atunci cand doresc sa achizitioneze un produs sau serviciu de pe internet, pentru ca este o modalitate de informare si selectie mult mai usoara, la care poate participa intreaga familie.
„Sunt clienti care se informeaza pe mobil, insa daca vorbim de ritualul de cumparare, tableta este cea de pe care se fac cumparaturile online. Multe persoane nu mai au desktop, iar laptopul este deja greu si mare. E mult mai usor sa te uiti cu familia pe tableta pentru a alege spre exemplu un pachet turistic”, a explicat pentru ZF Daniel Nicolescu, Country Manager al PayU Romania.
Spre exemplu, anul trecut magazinul online bestkids.ro a inregistrat comenzi de pe mobil in proportie de 8,5% si de 9,3% de pe tablete, iar in perioada ianuarie-mai 2014 ponderea comenzilor realizate de pe dispozitivele mobile a crescut la aproximativ 25%.
Comenzile efectuate de pe smartphone sau tableta au de asemenea o pondere de circa 20% si in totalul comenzilor primite de retailerii elefant.ro, floridelux.ro, libris.ro si de peste 30% in cazul magazinului online floria.ro.
Procesatorul de plati online PayU a realizat acest studiu cu ocazia initierii campaniei e-Romaneste, desfasurata in perioada 14 mai-14 iunie si care are scopul de a dubla numarul de cumparatori in mediul online la 4 milioane.
„e-Romaneste isi propune sa creasca numarul romanilor care utilizeaza internetul pentru efectuarea cumparaturilor online. Experienta de cumparare in acest moment nu numai ca poate fi comparata cu cea oferita de magazinele internationale ci, mai mult, vine cu foarte multe beneficii aditionale: viteza de livrare, suport pentru clienti localizat, metode de plata locale si servicii post-vanzare”, a mentionat Nicolescu.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: