Conform unui studiu Kaspersky Lab in colaborare cu B2B International, 52% dintre companiile financiare si 46% dintre organizatiile de comert electronic afirma ca trebuie sa adopte masuri de securitate suplimentare pentru a asigura siguranta tranzactiilor financiare. Un procent mai mic de companii din acest sector ofera si protectie pentru dispozitivele consumatorilor.
Organizatiile de e-commerce nu sunt orientate spre protectia operatiunilor financiare – 16% dintre companii afirma ca nu intentioneaza sa instaleze solutii de securitate care sa asigure protectia tranzactiilor impotriva fraudelor online si doar 38% dintre companii sunt dispuse sa investeasca in instrumente de protectie.
In total, 30% dintre companiile care lucreaza cu flux de numerar pe internet nu ofera si nu intentioneaza sa ofere protectie dispozitivelor consumatorilor pe durata tranzactiilor financiare, in ciuda faptului ca dispozitivele sunt cel mai putin protejate si ar putea cauza pierderi de bani clientilor si scaderea profitului si a reputatiei companiilor.
28% dintre organizatii nu intentioneaza sa instaleze software anti-frauda pe dispozitivele mobile ale consumatorilor, iar 30% dintre companii nu-si protejeaza propriile infrastructuri impotriva fraudelor. Aceasta atitudine relaxata a organizatiilor financiare cu privire la securizarea platilor poate cauza reactii negative din partea consumatorilor: 75% dintre utilizatori se asteapta ca organizatiile financiare sa-si asume responsabilitatile pentru protejarea dispozitivelor lor, iar 40% dintre respondenti sunt siguri ca organizatiile le vor returna banii in cazul unor pierderi.
„In fiecare zi, numarul infractorilor care merg personal sa fure bani din banci scade”, afirma Ross Hogan, Global Head al Fraud Prevention Division in cadrul Kaspersky Lab. „Din ce in ce mai multe infractiuni se desfasoara online. Infractorii cibernetici vizeaza bancile si tranzactiile financiare online prin intermediul dispozitivelor clientilor. Pentru a proteja clientii si finantele acestora – si implicit si reputatia companiei – organizatiile financiare sunt incurajate sa utilizeze solutii de securitate cuprinzatoare, care faciliteaza prevenirea fraudelor, maximizand eficienta si optimizand experientele utilizatorilor. O platforma integrata, care asigura protectie atat utilizatorului cat si bancii, previne fraude pe care solutiile de securitate nu le previn,” incheie Ross Hogan.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: