[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: motivatia principala pentru achizitia online migreaza de la un pret mai bun, catre confort si economia de timp

20 martie 2014

6 din 10 romani care au facut cumparaturi de pe internet in ultima jumatate de an au platit mai putin de 100 de euro pentru cel mai scump produs sau serviciu achizitionat online, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown in luna februarie a acestui an pe un esantion de 600 de respondenti.

La extrema cealalta, la fiecare 100 de cumparatori online din Romania exista unul care in ultimele 6 luni a achizitionat un produs sau serviciu cu valoare mai mare de 1.000 euro.

intrebare sondaj Daedalus

Sursa: Daedalus Millward Brown

De asemenea, numarul femeilor care au cumparat doar lucruri cu valoare redusa (pana in 20 de euro) de pe internet in ultima jumatate de an este aproape dublu fata de cel al barbatilor aflati in aceeasi situatie (21,7% femei versus 12,6% barbati). Diferente in comportamentul de consum apar si in functie de educatie. Astfel, produsul cel mai scump achizitionat de persoanele cu educatie superioara este in medie de doua ori mai scump decat cel achizitionat de persoane cu educatie medie si aproape de trei ori mai scump decat cel achizitionat de persoanele cu educatie scazuta.

Studiul a mai relevat faptul ca pe masura ce varsta creste, cumparatorii tind sa cumpere produse din ce in ce mai scumpe online. De exemplu, procentul celor care au achizitionat in ultimele 6 luni cel putin un produs mai scump de 100 euro este de 17% in randul tinerilor (18-24 ani) si creste la 41% pentru categoria 25-44 ani si la 58% pentru cei cu varsta intre 45 si 55 ani.

“Daca la inceput motivatia principala de a face o achizitiile online era data de obtinerea unui pret mai bun, aceasta migreaza incet, incet catre confort sau economia de timp. In felul acesta, produsele cu valoare mai mica incep sa devina interesante pentru cei care cumpara online nu atat prin prisma economiei de bani realizate cat mai ales prin prisma experientei de cumparare”, a spus Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown, citat de wall-street.ro.
Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un esantion de 600 respondenti din panelul Daedalus Online si este reprezentativ pentru populatia utilizatorilor de internet cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 ani. Datele au fost culese in februarie 2014. Eroarea de esantionare este de +/- 4%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?