[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu MasterCard: traditionalul PIN este abia a treia optiune a romanilor in autorizarea unei plati cu cardul dupa SMS si amprenta

27 septembrie 2016

Românii par a fi pregătiți să renunțe la utilizarea codului PIN pentru autorizarea plății cu cardul – doar 29% dintre respondenți au indicat această metodă, în timp ce 37% sunt mai interesați de autentificarea biometrică (30% amprentă şi 7% selfie), iar 33% ar prefera să primească prin SMS un cod unic pentru autorizarea fiecărei tranzacții, potrivit studiului MasterCard Impactul Inovatiei.

Studiul a identificat românii ca fiind cei mai optimiști dintre europeni cu privire la efectul pozitiv al inovației asupra societății – 82% dintre aceştia cred că inovația este benefică pentru societate, un procentaj mai ridicat decât în țări dezvoltate, precum Franța (64%), Germania (70%) sau Marea Britanie (74%). În mod surprinzător, studiul relevă faptul că românii cu vârsta între 40 și 50 ani sunt mai optimiști cu privire la impactul inovației asupra societății decât cei cu vârste între 20 și 29 ani.

Principalele domenii unde respondenții români au arătat că și-ar dori să vadă mai multă inovație sunt sistemul de educație (53%), transportul public (47%) și sistemul de sănătate (44%).

“Europa Centrală și de Est are, în general, o deschidere foarte mare față de digitalizarea serviciilor financiare. Anumite piețe, precum România și Bulgaria, s-au remarcat prin numărul mare de consumatori interesați de adopția serviciilor de plată digitale, iar acest comportament sperăm să fie un model pentru alte țări din regiune” a declarat George Simon, Division President, Europa Centrală și de Est, Mastercard.

Studiul a analizat inclusiv metoda favorită de autentificare a tranzacțiilor, descoperind preferinţe similare în ceea ce priveşte utilizarea amprentei utilizatorului, validarea printr-un cod unic de autorizare primit prin SMS și tradiționalul cod PIN. Astfel, în mod interesant, românii par a fi pregătiți să renunțe la utilizarea codului PIN pentru autorizarea plății cu cardul – doar 29% dintre respondenți au indicat această metodă, în timp ce 37% sunt mai interesați de autentificarea biometrică (30% amprentă şi 7% selfie), iar 33% ar prefera să primească prin SMS un cod unic pentru autorizarea fiecărei tranzacții.

“Studiul Mastercard este unic, întrucât asigură o explorare a transformării digitale a societății. Acest studiu arată că regiunile emergente tind să fie mai optimiste, când vine vorba de potențialul tehnologiilor digitale de a le îmbunătăți nivelul de trai. Acest comportament este natural, dat fiind că locuitorii țărilor mai dezvoltate au deja acces la cele mai noi tehnologii și, astfel, nu le mai asociază cu o îmbunătățire a nivelului de trai, sau poate că au fost deja expuși la anumite efecte potențial negative” a declarat Dr. Carsten Sorensen, Profesor Asociat, în Inovație Digitală în cadrul London School of Economics and Political Science (LSE).

Studiul Mastercard Impactul Inovației a analizat percepția asupra digitalizării și efectele acesteia asupra societății, preferințele personale ale consumatorilor în ceea ce privește tehnologiile digitale de plată, cât și în materie de metode de autentificare a plăților. Studiul a analizat, totodată, gradul de receptivitate al respondenților în acceptarea și utilizarea activă a tehnologiilor digitale.

Studiul a fost derulat de către IPSOS Research pentru Mastercard pe parcursul verii anului 2016. Studiul a compilat datele primite din 4 regiuni, respondenții fiind utilizatori de internet, rezidenți în mediul urban și posesori ai unui cont bancar, cu vârstele între 20 și 50 ani. Cele 4 regiuni sunt: Europa de Vest (Franța, Germania, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii și Suedia), Europa Centrală și de Est (Austria, Bulgaria, Cehia, Croația, Israel, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Ungaria), Rusia, Turcia* și Ucraina*, respectiv Orientul Mijlociu și Africa (Arabia Saudită, Africa de Sud*, Egipt*, Emiratele Arabe Unite și Kenya*).

Pentru țările marcate cu *, studiul este reprezentativ doar pentru utilizatorii de internet, în timp ce pentru restul țărilor, studiul este reprezentativ pentru întreaga populație. Studiul a analizat răspunsurile a 1.000 respondenți provenind din mediul urban din fiecare țară, cu vârsta între 20 și 50 ani. Metodologia studiului a presupus completarea interviurilor online, prin panoul de acces furnizat
de IPSOS. Chestionarul online a avut durata de 20 minute.

Sursa: MasterCard

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?