În prezent, doar un român din 25 a declarat că efectuează plăți de pe mobil, însă procentul celor care au afirmat că ar prefera să utilizeze smartphone-ul pentru plăți este semnificativ mai mare, respectiv de 69%, potrivit studiului MasterCard Impactul Inovației. In materie de instrument de plata preferat, 7 din 10 români au indicat smartphone-ul, după cardul bancar.
Românii sunt lideri regionali în ceea ce privește numărul de persoane care dețin mai mult de un smartphone și îl utilizează timp de minimum 4 ore pe zi, arată studiul Mastercard. Astfel, dintre cele 23 țări analizate în cadrul studiului, România, alături de Bulgaria, au arătat cel mai mare potențial de dezvoltare al segmentului de plăți mobile.
Şi la nivelul întregii Europe Centrale și de Est smartphone-ul este dispozitivul cu cel mai mare potențial de a înlocui cardul ca metodă de plată preferată, 8 din 10 consumatori din regiune indicând acest dispozitiv ca fiind instrumentul lor preferat de plată, după card.
“Am afirmat adesea că potențialul pieței locale este unul deosebit, astfel că nu suntem surprinși să descoperim că România este lidera detașată a regiunii în materie de adopție a smartphone-urilor. Ne bucură să vedem tendința de diversificare a utilizării dispozitivelor mobile, inclusiv în zona de plăți. Pentru noi este esențial să le furnizăm consumatorilor de pretutindeni experiența de plată pe care și-o doresc și de aceea vom continua să contribuim la diversificarea orizontului metodelor de plată electronică la care au acces românii” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, România, Mastercard.
Studiul Mastercard Impactul Inovației a analizat percepția asupra digitalizării și efectele acesteia asupra societății, preferințele personale ale consumatorilor în ceea ce privește tehnologiile digitale de plată, cât și în materie de metode de autentificare a plăților. Studiul a analizat, totodată, gradul de receptivitate al respondenților în acceptarea și utilizarea activă a tehnologiilor digitale.
Studiul a fost derulat de către IPSOS Research pentru Mastercard pe parcursul verii anului 2016. Studiul a compilat datele primite din 4 regiuni, respondenții fiind utilizatori de internet, rezidenți în mediul urban și posesori ai unui cont bancar, cu vârstele între 20 și 50 ani. Cele 4 regiuni sunt: Europa de Vest (Franța, Germania, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii și Suedia), Europa Centrală și de Est (Austria, Bulgaria, Cehia, Croația, Israel, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Ungaria), Rusia, Turcia* și Ucraina*, respectiv Orientul Mijlociu și Africa (Arabia Saudită, Africa de Sud*, Egipt*, Emiratele Arabe Unite și Kenya*).
Pentru țările marcate cu *, studiul este reprezentativ doar pentru utilizatorii de internet, în timp ce pentru restul țărilor, studiul este reprezentativ pentru întreaga populație. Studiul a analizat răspunsurile a 1.000 respondenți provenind din mediul urban din fiecare țară, cu vârsta între 20 și 50 ani. Metodologia studiului a presupus completarea interviurilor online, prin panoul de acces furnizat
de IPSOS. Chestionarul online a avut durata de 20 minute.
Sursa: MasterCard
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: