Un chestionar online aplicat unui eșantion de 11,915 respondenți din 11 țări europene a relevat ca mai mult de 85% dintre respondenţi continuă să folosească digital banking (online sau mobil) cel puțin o dată pe lună, iar 38% folosesc acest serviciu chiar zilnic sau săptămânal.
Potrivit unui nou studiu Mastercard, intitulat „European Digital Banking”, desfăşurat în 11 ţări europene, şase din 10 consumatori salută soluțiile digitale și cred că digitalizarea industriei bancare le face viața mai ușoară și mai sigură. Studiul, realizat în rândul clienților băncilor europene, arată că, de departe, confortul este cel mai reprezentantiv avantaj al soluțiilor bancare digitale, urmat de economia de timp (70%) și ușurința utilizării (59%).
Studiul Mastercard demonstrează, de asemenea, că loialitatea clienților față de banca lor actuală este relativ scăzută: aproape jumătate dintre consumatorii din Europa (49%) declară că vor lua în considerare, la un moment dat, trecerea la o bancă digitală. În Germania, în special, consumatorii dau dovadă de o loialitate scăzută: 27% dintre ei au în plan să-și părăsească banca actuală în următoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai mare rată din Europa. În același timp, olandezii sunt cei mai loiali clienți. Doar 7% dintre ei susțin că iau în considerare să își schimbe banca, iar 52% doresc să rămână la instituția bancară la care sunt.
În plus, consumatorii europeni consideră că procesul de digitalizare în sectorul financiar va afecta sucursalele băncilor. Două treimi cred că sucursalele instituțiilor bancare vor continua să existe și în următoarii zece ani, dar numărul lor va scădea, în timp ce 6% sunt convinși că acestea vor înceta să mai existe în decurs de zece ani.
Alte concluzii ale studiului:
. Când clienții au fost întrebați ce ar schimba la banca lor actuală, dacă ar putea, principala lor cerință a fost „confortul”, dorindu-și ca produsele băncii lor să fie „disponibile oriunde și ușor de utilizat” (42%).
. Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost flexibilitatea și serviciul de consultanță non-stop (27%).
. Mai mult de 85% dintre respondenţi continuă să folosească digital banking (online sau mobil) cel puțin o dată pe lună, iar 38% folosesc acest serviciu chiar zilnic sau săptămânal.
. Cei mai activi utilizatori sunt britanicii (54%), urmați de olandezi (51%) și de suedezi (47%), folosind serviciul de digital banking între zilnic și săptămânal, spre deosebire de doar 26% dintre elvețieni și de 27% dintre maghiari, aflați la finalul clasamentului.
Javier Perez, Președinte, Mastercard Europe, a declarat: „Este important să nu inovăm de dragul inovației, ci, în schimb, să înțelegem de ce anume au nevoie partenerii noștri și clienții lor ca să continue să folosească plățile digitale pe toate dispozitivele noi. Potrivit acestui studiu, consumatorii vor soluții ușoare și sigure pentru nevoile lor bancare și sunt deschiși către produsele digitale, dacă acestea le îmbunătățesc experiența. Noi îmbrățișăm această schimbare și suntem mândri să fim partenerul ales pentru segmentul european al noilor bănci prin soluțiile noastre ce permit siguranță și securitate…”.
Mastercard, partenerul principal al băncilor digitalizate din întreaga Europă
Astăzi, Mastercard furnizeaza soluții digitale pentru peste 30 de banci din întreaga Europă, inclusiv N26 (Germania), Holvi (Finlanda) și Monzo (Marea Britanie), și cu multe altele din întreaga lume.
Procesul de digitalizare în sectorul financiar se bazează pe parteneriate, rezultat confirmat și de consumatorii europeni în studiul despre Digital Banking. Pentru mai mult de 75% dintre respondenți, Mastercard este partenerul potrivit pentru bănci.
Unul dintre cei mai importanți parteneri ai Mastercard în domeniul serviciilor de telefonie mobilă este N26. Înființată în Germania, N26 este prezentă acum pe 17 piețe și reprezintă cea mai importantă bancă mobilă din Europa.
„Tot ceea ce facem este concentrat pe o experiență artistică a utilizatorului. Tehnologia joacă un rol vital în atingerea acestui obiect”, spune Valentin Stalf, co-fondatorul și CEO-ul N26. „Identificarea acelor parteneri cu o infrastructura digitală și, prin urmare, flexibilă, capabili să creeze experiențe unice și simple pentru utilizatori a reprezentat o adevărată provocare. Ne-am dat seama destul de rapid că Mastercard este un jucător dinamic pe piață, deschis către produse și tehnologii noi. Să primim aceste beneficii de la un brand renumit, care ține pasul cu cele mai recente evoluții, dar care are, în același timp, și o rețea globală, este ca și când am fi câștigat la loterie”.
Mastercard furnizează către N26 soluții de emitere și de prelucrare, care sunt esențiale pentru a-i oferi clientului produsul final. În plus, Mastercard se consultă cu N26 cu privire la soluțiile tehnice privind serviciile de plată. Fiind unul dintre pionierii în domeniu, N26 își propune să digitalizeze toate produsele și serviciile oferite de băncile tradiționale.
Un alt exemplu este Holvi, o companie care oferă servicii bancare digitale micro-antreprenorilor. Compania finlandeză și-a început activitatea prin rezolvarea problemelor cotidiene legate de managementul financiar al persoanelor care desfășoară activități independente. Mai mult, acești micro-anteprenori au avut, deseori, dificultăți în a primi sprijinul adecvat din partea băncilor tradiționale. Cu scopul de a deveni serviciul preferat de management financiar pentru micro-anteprenorii și întreprinderile mici din Europa, Holvi își ajută clienții să economisească timp şi bani, dar și să-și conducă afacerea mai eficient.
Începând cu anul 2016, Holvi Business Mastercard se conectează direct și le permite clienților Holvi să-și gestioneze foarte bine finanțele în timp real. „Pentru noi, este important să lucrăm cu parteneri care sunt recunoscuți pentru credibilitatea lor. Misiunea noastră este să le oferim clienților noștri servicii bancare fără frontiere în era digitală – Mastercard nu cunoaște granițe și funcționează la nivel mondial, la fel precum clienții noștri”, spune Antti-Jussi Suominen, CEO al Holvi.
Despre studiul „European Digital Banking”
Studiul, comandat de Mastercard şi realizat de Innofact AG, a fost desfășurat pe un eșantion de 11,915 respondenți din 11 țări europene: Italia, Germania, Spania, Franța, Marea Britanie, Polonia, Olanda, Elveția, Ungaria și Rusia. Metoda de cercetare aleasă a fost prin intermediul interviurilor online. Vârsta respondenților care au participat la studiu este de 18 ani și peste.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: