[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu global Kaspersky: “38% dintre organizatiile cu care am vorbit admit ca este din ce in ce mai greu sa isi dea seama daca o tranzactie este frauduloasa sau reala”

8 ianuarie 2016

Bancilor si organizatiilor de plata le este tot mai greu sa se lupte cu frauda financiara online. In urma unui studiu a rezultat un ingrijorator raport de 1 din 3 al celor care opteaza pentru “o sa vedem ce facem atunci cand se va intampla un incident”.

Un studiu facut de Kaspersky Lab si B2B International, la care au participat reprezentantii a peste 5.500 de companii din 26 de tari, arata ca 33% dintre organizatiile de servicii financiare nu le ofera clientilor un canal sigur pentru toate platile lor online, chiar daca 62% dintre acestea au observat o crestere semnificativa a numarului de clienti care fac tranzactii financiare online, iar 50% cred ca frauda financiara pe segmentul online este in crestere.

Sondajul a relevat faptul ca numeroase banci si organizatii de plata fac eforturi sa se protejeze pe ele si clientii lor de fraude financiare, in contextul in care clientii folosesc numeroase dispozitive de pe care fac tot mai multe tranzactii financiare online.

Doua treimi (65%) declara ca sunt folosite tot mai multe dispozitive pentru a face plati online, totusi numai 53% dintre respondenti au implementat un sistem de autentificare in doi pasi si doar 50% au introdus o solutie anti-frauda specializata, in timp real, chiar daca 22% considera ca aceasta este cea mai eficienta forma de protectie disponibila. Mai putin de jumatate (42%) dintre companii extind o astfel de solutie la dispozitivele pentru clienti si doar 67% implementeaza o conexiune sigura pentru toate platile online.

Deloc surprinzator, 48% dintre cei chestionati sunt de acord ca doar atenueaza riscul, in loc sa il inlature, iar 29% spun ca este mai ieftin sa te ocupi de incidentele de frauda financiara online atunci cand ele apar, decat sa incerci sa le previi.

“Studiul arata ca bancilor si organizatiilor de plata le e greu sa se lupte cu frauda financiara online, in peisajul actual, in care utilizatorii individuali sunt in permanenta conectati la Internet, pe toate canalele”, spune Ross Hogan, Head of SafeMoney Business Development, Kaspersky Fraud Prevention, Kaspersky Lab. “38% dintre organizatiile cu care am vorbit admit ca este din ce in ce mai greu sa isi dea seama daca o tranzactie este frauduloasa sau reala, cu un ingrijorator raport de 1 din 3 al celor care opteaza pentru “o sa vedem ce facem atunci cand se va intampla un incident”. Daca ne gandim ca in cercetarea noastra am identificat 22,9 milioane de atacuri malware in 2014, vizand 2,7 milioane de clienti din toata lumea, este clar ca nu este o optiune viabila, pe termen lung, sa te ocupi de fiecare incident in parte.”

In urma cercetarii, a rezultat ca solutiile generale de securitate pe Internet nu sunt considerate o metoda eficienta pentru prevenirea actiunilor de phishing – tot mai bine camuflate – si a atacurilor malware care pot duce la fraude financiare. Mai putin de 10% dintre respondenti au optat pentru aceasta varianta.

Optiunea preferata este o solutie specializata. Kaspersky Fraud Prevention este o solutie de securitate, creata pentru a combate frauda in online banking. Aceasta ofera protectie pe mai multe niveluri, pentru online si mobile banking. Platforma principala cuprinde doua subsisteme, iar unul dintre acestea este localizat in infrastructura bancii, asigurand o protectie suplimentara prin analiza operatiunilor bancare efectuate pe dispozitivele clientilor.

Celalalt subsistem este o solutie pentru computere si dispozitive mobile. Odata instalata pe un computer cu sistem de operare Mac sau Windows, Kaspersky Fraud Prevention for Endpoint verifica autenticitatea site-urilor si deschide paginile in siguranta, pentru a se asigura ca toate datele personale sunt protejate de furt sau modificari. De asemenea, solutia se asigura ca niciun program malware nu poate fi incarcat pe computer. In schimb, Kaspersky Fraud Prevention SDK permite crearea de aplicatii securizate impotriva faudelor online, pentru platforme Android, iOS sau Windows Phone.

Sondajul IT Security Risks 2015, derulat de B2B International, a vizat peste 5.500 de reprezentanti ai companiilor, inclusiv 131 din partea bancilor si a serviciilor de plata, din 26 de tari.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?