[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu ING: peste jumatate dintre europeni declara ca nu ar folosi niciodata Facebook pentru plati

31 iulie 2018

In ciuda unor rezultate financiare in crestere (profitul net raportat pentru trimestrul al doilea fiind de 5,12 mld. USD, comparativ cu 3,89 mld. USD în aceeaşi perioadă a anului trecut), actiunea Facebook scadea joia trecuta cu pana la 24% intr-o singura sedinta de tranzactionare pe bursa americana, imediat dupa anuntarea rezultatelor, Era pentru prima oara in istoria New York Stock Exchange, cand o companie pierde peste 100 mld. USD din capitalizarea bursiera, intr-o singura zi.

Reactia investitorilor nu a fost cauzata de rezultatele financiare raportate ci de gradul de adoptie al platformei in randul populatiei, care a fost sub asteptarile analistilor. Astfel, numărul mediu al utilizatorilor lunari a fost de 2,23 miliarde de persoane, cu 20 de milioane mai puţin decât se estimase iniţial. Mai mult, in Europa s-a inregistrat o scadere cu aproximativ 1 mil. a numarului de utilizatori.

La cei 376 milioane de utilizatori europeni ai Facebook, cifra pare ridicol de mica insa este prima oară când reteaua de socializare a pierdut utilizatori într-un teritoriu după un trimestru de activitate. Poate fi semnalul unei inversari de tendinta.

Din pacate pentru Facebook, vestile proaste nu se opresc aici. Compania a anuntat ca se asteapta la o scadere a veniturilor cu 35% in a doua jumatate a anului iar rezultatele unui studiu global efectuat de ING releva ca  prestarea unor servicii de plati nu va reprezenta o optiune de luat in calcul pentru maximizarea incasarilor.

Potrivit studiului, mai mult de jumatate (52%) dintre europeni declara ca nu ar folosi niciodată Facebook pentru plăți.

Dintre toti gigantii GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon), Facebook are cea mai mare rata de respingere din partea europenilor, atunci cand vine vorba de servicii de plati. Procentul celor care declara ca nu vor folosi niciodata compania pentru plata de bunuri și servicii, în magazine sau online este de 25% pentru Amazon, 31% pentru Google și 32% in cazul Apple.

Se pare ca PayPal se bucura de cea mai mare incredere, metoda de plata castigand tot mai mult teren. Numai 13% dintre respondenți au declarat că nu vor utiliza niciodată acest serviciu online. De altfel, dupa plata prin card, plata cu PayPal este a doua optiune a europenilor, potrivit aceluiasi studiu.

„42% dintre europeni aleg să își plătească cumpărăturile imediat, prin cardul de debit sau credit, 32% aleg PayPal, 11% preferă să plătească la livrare și 11% aleg soluții locale de plată. Deciziile sunt motivate fie de comoditate, de securitate sau compatibilitatea dispozitivelor folosite la achiziție sau de prezența unor comisioane.”, se mai arata in studiul ING.

Studiul internațional efectuat de ING în anul 2018 cu privire la serviciile bancare mobile – „Cum preferați să plătiți?“ – a fost realizat de Ipsos folosind sondaje aplicate online. Studiul s-a efectuat în cincisprezece țări: Austria, Belgia, Republica Cehă, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Regatul Unit, Australia și Statele Unite ale Americii. Sondajul s-a desfășurat între 26 martie și 6 aprilie 2018.

Taguri:
Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?