[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu ING: 61% dintre europeni foloseste telefonul pentru banking, fata de 48% in urma cu un an

31 iulie 2018

Numărul posesorilor de telefoane inteligente și accesul îmbunătățit la internet a determinat un număr tot mai mare de europeni să folosească telefonul în relația cu banca, pentru cumpărături sau plăți. Spre exemplu, procentul celor care folosesc telefonul pentru banking a crescut în ultimul an de la 48% la 61% în Europa.

În ceea ce privește cumpărăturile online, locuitorii din Regatul Unit și SUA sunt cei mai prolifici cumpărători în comparație cu consumatorii din Europa și Australia. În general, peste trei sferturi din populația din Regatul Unit (77%) cumpără online cel puțin o dată pe lună – cu 10% mai mult decât media europeană de 67%. La cealaltă extremă, se află belgienii, românii și francezii, care aleg să cumpere cel mai rar online.

Acestea sunt concluziile celui de-al șaselea studiu anual internațional efectuat de Ipsos la comanda ING, cu privire la serviciile bancare mobile – Cum preferați să plătiți? – care a urmărit comportamentul și atitudinile a aproape 15.000 de persoane din 13 țări din Europa, precum și din SUA și Australia.

Studiul a mai relevat ca pentru a-și gestiona mai bine banii, consumatorii ar aprecia mementouri sau notificări legate de operațiunile lor, care i-ar informa dar nu le-ar restricționa deciziile. Spre exemplu, 80% dintre europeni apreciază informările cu soldul contului actualizat după o plată, iar pe 76% i-ar ajuta să primească notificări după fiecare plată peste o anumită sumă setată.

Pe de altă parte, „europenii pun mai puțin preț pe notificările privind cheltuielile săptămânale și mementouri privind obiectivele financiare pe termen lung. Știința comportamentală arată că oamenii tind să acorde mai multă atenție notificărilor ce vizează un termen scurt în defavoarea rezultatelor pe termen lung și este posibil ca aceste imbolduri să ajute oamenii să se simtă mai încrezători în deciziile lor.”, potrivit comunicatului de presa.

Despre studiu
Studiul internațional efectuat de ING în anul 2018 cu privire la serviciile bancare mobile – „Cum preferați să plătiți?“ – a fost realizat de Ipsos folosind sondaje aplicate online. Studiul s-a efectuat în cincisprezece țări: Austria, Belgia, Republica Cehă, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Regatul Unit, Australia și Statele Unite ale Americii. Sondajul s-a desfășurat între 26 martie și 6 aprilie 2018.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?