[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: Incertitudinea legata de procesul de tranzactionare si perceptia ca e complicat, tin departe romanii de plata electronica a facturilor

30 octombrie 2015

Peste 82% dintre romani opteaza pentru plata in numerar la achitarea facturilor si peste 90% dintre cei care platesc facturile de utilitati prefera in continuare sa se deplaseze la un punct de plata, arata un studiu al Alpha Bank prezentat in cadrul conferintei Banking 2.0, organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Alpha Bank.

“In general romanilor li se par complicate instrumentele de plata digitala si exista de asemenea perceptia unui grad de nesiguranta fata de acest tip de tranzactii.”, a declarat Florin Branici (foto), deputy manager Alternative Channels Division in cadrul Alpha Bank.

Procentul persoanelor care prefera isi plateasca facturile exclusiv prin intermediul cardului este de numai 3%. De asemenea, punctele de lucru ale furnizorilor sunt preferate pentru plati de catre 43% dintre participanti, bancile si terminalele electronice de plati fiind urmatoarele pe lista, cu procente de 18%, respectiv 17%.

„Am remarcat de asemenea ca mai ales in cazul platilor facturilor de telefonie, clientul vrea sa fie sigur ca furnizorul ii va recunoaste aceasta plata si din acest motiv prefera sa se deplaseze la ghiseu. Si in acest caz vorbim tot despre o incertitudine legata de procesul de tranzactionare”, a mai adaugat Florin Branici.

Sondajul mai arata ca doar 5% dintre participanti spun ca alegerea modalitatii de plata a facturii este facuta si pentru a economisi timp. “Este un procent surprinzator; glumind putin, asta inseamna ca 95% dintre romani au foarte mult timp si ca pur si simplu vor sa socializeze cand fac plata facturii. Degeaba incercam sa facem campanii pe ‘time saving’, daca aceasta se pare ca nu este problema”, a mentionat Dan Virtopeanu, managing partner Breeze Mobile.

motive pentru neutilizarea serviciilor online plata facturi

Sondajul a fost realizat pe un esantion national de 1.000 de persoane din mediul urban, cu varsta de minim 18 de ani, marja de eroare fiind de plus/minus .

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?