[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu GPEC: barbatii prefera vanzarile de Black Friday – preponderent online, iar femeile pe cele de Craciun – prioritar offline

24 octombrie 2018

7 din 10 români din mediul urban și cu acces la internet așteaptă în mod deosebit campaniile de reduceri de Black Friday și Crăciun pentru a achiziționa produse în perioada următoare. 3 din 10 respondenți s-au arătat neinteresați de campaniile de discount, făcând cumpărături în mod uzual în perioada anterioară Black Friday (septembrie – noiembrie 2018), potrivit unui studiu GPEC.

Alte statistici rezultate în urma studiului:
. Femeile preferă într-o măsură mai mare decât bărbații să cumpere exclusiv din mediul offline (40% femei vs. 15% bărbați), în timp ce bărbații aleg preponderent comerțul online (37% bărbați vs. 17% femei). Distribuția pe sexe se echilibrează atunci când este vorba de cumpărături atât din mediul offline, cât și din mediul online, 5 din 10 respondenți alegând ambele canale pentru cumpărăturile de sezon.

. Persoanele care doresc să facă achiziții exclusiv din mediul online intenționează să cheltuiască mai multpentru un produs decât cei care aleg doar achizițiile din offline, iar bugetele cresc în cazul celor care vor face cumpărături folosind ambele canale de vânzare. De asemenea, respondenții care au declarat că sunt interesați doar de vânzările de Black Friday intenționează să cheltuiască mai mult pentru un produs, comparativ cu cei care așteaptă exclusiv reducerile de Crăciun.
. Bărbații preferă într-o măsură mai mare vânzările de Black Friday, iar femeile pe cele de Crăciun.

. În medie, fiecare respondent care a declarat că intenționează să cumpere online, are în vedere 8 magazine online diferite pe care le urmărește pentru a face achiziții.

. Aproximativ 3 din 10 respondenți au participat în ultimii 3 ani atât la reducerile de Black Friday, cât și la cele de Crăciun. Potrivit acestora, gradul de satisfacție privind experiența de cumpărare este pe un trend crescător (de la 76% experiență pozitivă în 2016, la 80% în 2017).

. Totuși, pentru cei care s-au declarat nemulțumiți de Black Friday 2017, principalele 3 motive ale insatisfacției față de experiența de cumpărare sunt, în ordine: prețuri prea mari față de așteptările lor(31%), reducerile au fost percepute drept artificiale (27%), iar timpul de livrare a fost prea mare (20%)

. 17% dintre respondenții care au participat la campania de Black Friday 2017 nu mai intenționează să participe și anul acesta

Datele au fost colectate în luna septembrie 2018, iar studiul a fost făcut pe un eșantion de 407 persoane – femei și bărbați din mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani și cu acces la internet. Marja de eroare este de +/- 5% pe un interval de încredere de 95%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?