Pentru a afla cat de cunoscute si utilizate sunt noile tehnologii digitale, GfK Romania a realizat un studiu Omnibus, reprezentativ la nivelul populatiei din mediul urban, atat printre utilizatorii de Internet, cat si printre non-utilizatori. Studiul a relevat ca cea mai mare rezistenta la utilizare se manifesta in cazul platilor cu mobilul.
Televizoarele inteligente stau cel mai bine la notorietate si grad de adoptie. Aproape 20% dintre romanii din mediul urban spun ca au auzit de acest produs si il utilizeaza deja si peste 35% declara ca au auzit si le-ar placea sa il foloseasca. Integrarea functionalitatii de accesare a internetului dubleaza atractivitatea televizorului, astfel ca peste 70% dintre adolescentii intre 15 si 17 ani isi doresc un smart TV.
Urmatoarele clasate, serviciile de stocare in cloud se bucura de utilizare din partea a aproape 10% dintre romanii din mediul urban, dar procentul creste la 25% pentru cei intre 18 si 24 de ani. Procente aproximativ egale intalnim in cazul celor carora le-ar placea sa utilizeze un astfel de serviciu pe viitor, pentru ambele segmente.
Pe locul al treilea in top se situeaza platile realizate de pe mobil, dar, incepand de aici, utilizatorii incep sa scada considerabil. Aproximativ 1 din 20 de romani din mediul urban realizeaza plati “in miscare”, insa de 3 ori mai multi si-ar dori sa o faca. Utilizatorii se dubleaza in randul tinerilor intre 18 si 24 de ani.
Rezistenta cea mai mare in utilizare o intalnim tot in randul platilor de pe mobil (18%), dar si in randul autentificarii biometrice (18%) Putin peste 2 procente au folosit pana in prezent acest tip de autentificare, in vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape doua treimi nici nu au auzit de ea.
“Cand vine vorba despre rezistenta in fata noilor tehnologii, nu prea intalnim diferente intre segmentele de varsta; perceptiile sunt destul de “consistente” si continua sa fie recirculate intre consumatori. Nu exista insa marsarier pentru tehnologiile digitale. Exista “stationare” – pana atingem o masa critica familiara cu noile concepte si ar trebui sa fim atenti sa nu “demaram” prea repede, fiindca este nevoie de un efort constient in educarea si in cresterea awareness-ului. Apoi, din ce observam pana acum, exista viteza intai – gradul de adoptie in randul utilizatorilor de internet si viteza a doua – gradul de adoptie in randul tinerilor. Nu ajungi la viteze supersonice dintr-odata, desi, fiind vorba de internet si digital, cateodata avem impresia ca lucrurile trebuie sa se intample mult mai repede”, declara Andreea Coca, Digital Market Intelligence Consultant GfK Romania.
Studiul a fost realizat de GfK Romania pe un eşantion de 573 de respondenţi din mediul urban, cu varsta de peste 15 ani, in perioada 27 aprilie – 15 mai. Metoda folosita este cea a interviurilor fata in fata si are o marja de eroare de+/-3%.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: