[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu Gfk: asteptarile romanilor privind veniturile sunt la cea mai ridicata valoare inregistrata din octombrie 2008

26 februarie 2015

Cu toate acestea, dorinta de cumparare nu a fost influentata deoarece „consumatorii romani au nevoie de tot venitul disponibil pentru cheltuielile de zi cu zi – deocamdata, acestia au foarte putini bani ramasi pentru cumparaturi majore.”, potrivit unui studiu Gfk. Este si motivul pentru care desi asteptarile romanilor sunt de patru ori mai mari decat ale europenilor, atat in privinta evolutia economiei cat si a veniturilor, dorinta de cumparare este de doua ori mai mica.

Starea de spirit a consumatorilor din intreaga Europa s-a imbunatatit din nou pe parcursul ultimului trimestru al anului. Indicatorii pentru asteptarile privind starea economiei si veniturile, precum si pentru dorinta de cumparare, au crescut spre sfarsitul anului in majoritatea tarilor Uniunii Europene (UE), potrivit rezultatelor sondajului GfK Climatul de consum Europa in 14 tari europene.

„In ultimul an economia romaneasca a inregistrat o crestere puternica. A durat insa destul de mult timp pana cand consumatorii sa aiba incredere in acest salt.”, potrivit Gfk. Abia in decembrie, suspiciunile au parut sa dispara si indicatorul a sarit de la 9,3 puncte la 17,7 puncte (asteptarile economice au fluctuat in prima jumatate a anului 2014 intre -17 puncte si -10 puncte).

Consumatorii romani au inceput sa creada mult mai repede ca propriile lor perspective privind veniturile se vor imbunatati. Asteptarile privind veniturile au crescut de la -8.9 puncte in decembrie 2013, la -0,7 puncte in iunie, si a crescut semnificativ in a doua parte a anului ajungand la 15,7 puncte in decembrie 2014 – cea mai ridicata valoare inregistrata din octombrie 2008.

Aceasta nu a influentat inca in mod semnificativ dorinta de cumparare. Indicatorul a ramas sub zero pe tot parcursul anului. Cea mai coborata valoare, -14 puncte, a fost inregistrata in iunie, indicatorul atingand valoarea maxima, -3,8 puncte, in decembrie.

„Cu toate ca dezvoltarea economica este extrem de pozitiva si somajul ramane la un nivel foarte coborat, de 6,5 procente, consumatorii romani au nevoie de tot venitul disponibil pentru cheltuielile de zi cu zi. Deocamdata, acestia au foarte putini bani ramasi pentru cumparaturi majore.”, concluzioneaza autorii studiului.

Desi romanii au asteptari foarte optimiste fata de restul europenilor in privinta evolutiei economiei si a veniturilor personale, dorinta de cumparare ramane mult sub cea manifestata la nivelul Europei. Semn clar ca banii nu ajung decat pentru strictul necesar.

grafice Gfk_asteptari economie

grafice Gfk_asteptari venituri

grafice Gfk_dorinta cumparare

Rezultatele sondajului GfK Climatul de consum Europa au la baza un sondaj al consumatorilor efectuat, la insarcinarea Comisiei Europene, in toate tarile Uniunii Europene. Sunt sondate lunar aproximativ 40.000 de persoane din 28 de tari, reprezentand populatia adulta din UE. intrebarile sondajului GfK Climatul de consum Europa sunt puse lunar, in principal in cadrul unui sondaj de tip omnibus. Acesta este un sondaj care abordeaza diferite chestiuni, efectuat fie prin interviuri telefonice, fie pe teren.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?