Tehnologia influenteaza si transforma comportamentul de cumparare si face din cumparatorul erei digitale un client informat, implicat si neloial, potrivit studiului Gfk FutureBuy. Un studiu desfasurat de GfK Romania pe un esantion reprezentativ pentru populatia urbana utilizatoare de Internet, cu varste intre 15 si 45 de ani, releva rolul important al Internetului in redefinirea comportamentului de cumparare.
70% dintre cei chestionati declara ca Internetul a devenit un instrument de cumparare foarte util, iar 44% mentioneaza ca retelele sociale au devenit la fel de importante ca si alte surse de informatii pentru a face cele mai bune alegeri de produse.
“Accesul la surse multiple de informare ne transforma pe toti in cumparatori mult mai implicati si mai exigenti, mai dificil de multumit decat inainte”, spune Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director GfK Romania.
In afara de mediul online, treptat se dezvolta si alte medii de interactiune, cum ar fi cel prin intermediul smartphone-urilor. Daca in momentul de fata smartphone-ul este folosit cu precadere pentru a compara preturi (44% dintre detinatorii care s-au informat online sau au cumparat online in ultimele 6 luni), pentru a cauta informatii si recenzii (42%) si pentru a localiza magazine (42%), si alte tipuri de comportamente incep sa apara: verificarea disponibilitatii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).
In acest mediu in care cumparatorul este mult mai constient de instrumentele pe care le are la indemana si mai implicat in procesul de cumparare, utilizand tot mai multe parghii pentru a maximiza valoarea pe care o obtine, „devine tot mai dificil pentru producatori si pentru retaileri sa pastreze un nivel de loialitate ridicat”, concluzioneaza autorii studiului Gfk FutureBuy.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: