In cadrul studiului gemiusAudience, prezentat in premiera la conferinta Future Banking, 6,93 milioane de utilizatori de Internet (de pe PC sau laptop) au raspuns, in luna martie a acestui an, unui set de intrebari referitoare la activitatile lor din mediul online ce au legatura cu sistemul financiar.
Din totalul audientei chestionate, 3,9 milioane persoane au declarat ca fac parte din generatia millennials (personae pana in 35 de ani). Conform raspunsurilor date de catre acestia, 1,76 milioane apeleaza la mediul online pentru a fi la curent cu informatiile din sistemul financiar. De asemenea, 2,16 milioane precizeaza ca sunt utilizatori ai serviciilor de online banking.
In ceea ce priveste cumparaturile online, 80% dintre cei chestionati declara ca realizeaza aceasta activitate. Insa, cand vine vorba de platile online, putin peste jumatate (55%) marturisesc ca aleg aceasta optiune, respectiv 2,14 milioane.
In urma raspunsurilor colectate de la respondenti, cei de la Gemius Romania au realizat si un top al celor mai accesate site-uri de banking de Romania. Din totalul persoanelor chestionate (6,93 milioane), fiind luati in considerare si membrii celorlalte generatii, 702.000 au precizat ca acceseaza site-ul celor de la ING Bank, 658.000 Banca Transilvania si 333.000 Raiffeisen Bank. Pe urmatoarele pozititii se afla BCR cu 307.000, BRD cu 289.000 si Garanti Bank cu 271.000.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: