[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: efectuarea de operatiuni bancare reprezinta ultimul motiv pentru care romanii intra pe Internet

17 august 2017

Aproape trei sferturi (74%) dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani care au folosit internetul anul trecut au făcut-o pentru a intra pe reţele sociale, în timp ce doar 8% au intrat pe internet pentru servicii de internet-banking, arată o cercetare realizată de agenţia de marketing Perceptum.

Procentul celor care accesează rețelele de socializare depășește media europeană, care se situează la 63%. Potrivit cercetării Perceptum, alte activități preferate ale românilor în mediul online sunt convorbirile prin intermediul aplicațiilor de tipul Whatsapp Voice Call și video-chat-ul. La polul opus, cel mai puțin utilizate, se află serviciile bancare și documentarea online.

La nivel general, sondajul de specialitate arată că doar opt din 100 de români folosesc aplicația de Internet Banking, la o medie europeană de aproape 60%. De asemenea, la fel de puțin folosite sunt serviciile de sharing și poștă electronică (e-mail), documentarea online (alte informații decât știrile de presă) sau rezervările turistice.

Conform realizatorilor cercetării, aproape jumătate dintre utilizatorii români de internet ascultă muzică online, similar celorlalți europeni, în timp ce șase din zece români citesc știri online.

La nivelul companiilor, studiul a relevat ca – în România -, mai puțin de o companie din zece (8%) este înalt digitalizată.

‘Mai exact, se consideră că o afacere este înalt digitalizată atunci când aceasta îndeplinește câteva criterii clare: cel puțin jumătate dintre angajați au acses la Internet, deține experți IT, are acces la Internet de mare viteză, alocă dispozitive mobile cu acces la Internet pentru cel puțin 20% dintre angajați, are un website, are un website cu funcții mai elaborate (chatbox sau vânzări online), are pagini de social media, investește în publicitatea pe Internet și achiziționează servicii avansate de cloud’, se notează în concluziile celor de la Perceptum.

În acest context, 65% dintre companiile românești sunt slab digitalizate, însemnând, de regulă, un website extrem de simplu și câteva computere. De asemenea, doar 43% dintre firmele autohtone își dotează angajații cu dispozitive portabile cu acces la internet (laptop, netbook sau tabletă, smartphone sau smartwatch), mai reiese din sondajul citat.

Sursa: Agerpres

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?