[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu Dynata: patru români din zece preferă digital banking-ul serviciilor bancare clasice

3 august 2023

Potrivit unui studiu Dynata realizat la solicitarea Revolut în 13 piețe, inclusiv România, băncile digitale sau băncile din telefonul mobil sunt preferate de clienți mai ales pentru flexibilitate și pentru controlul sporit asupra banilor.

Studiul* a arătat că patru români din zece preferă digital banking-ul serviciilor bancare clasice pentru flexibilitatea sporită și pentru că le oferă mai mult control asupra propriului buget. Respondenții din segmentele de vârste 18-44 de ani sunt, de departe, adepți convinși ai digital banking-ului, cu peste 46% rată de răspuns în favoarea băncilor 100% digitale.

Tot 40% dintre respondenți au declarat, în cadrul aceluiași studiu, că folosesc ambele soluții – băncile cu prezență fizică și, ca soluție secundară, o aplicație de digital banking, iar segmentul de vârstă cu cea mai mare favorabilitate acestui mix este 55-64 de ani (49% dintre respondenți).

__________

*Studiul s-a derulat în iulie 2023 în rândul a 1.000 de respondenți români, pe un eșantion reprezentativ pentru populația adultă a României, după vârstă, gen, distribuție pe regiuni geografice.

Banca digitală Revolut integrează în aplicație și funcții de analiză a bugetului și limite pentru cheltuielile realizate pentru o anumită perioadă de timp, care pot fi adaptate de clienți la propriile nevoi. Funcțiile de analiză și gestionare a bugetului din aplicație încurajează un comportament economic responsabil și generează retrospective ale cheltuielilor realizate într-o perioadă dată (de exemplu, ultima săptămână). Astfel, clienții pot preveni cheltuielile în exces sau își pot face o idee clară despre felul în care cheltuiesc cu ajutorul clasificării pe comercianți, categorii, țări ș.a.m.d.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?