[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: doar o treime dintre persoanele fizice care au contractat serviciul de internet banking il si utilizeaza – in cazul companiilor procentul urca la 50%

25 aprilie 2016

Numărul de clienţi ai serviciilor de internet banking a continuat să crească susţinut in 2015, cu un avans de aproape 24%, pana la circa 4,38 mil., potrivit revistei eFinance, care a realizat un raport al pietei de online banking din Romania care cuprinde datele a 16 banci.

Pentru fiecare dintre ele, cel putin 27% dintre clienti folosesc serviciul de internet banking. Cum in sistem sunt clienti care folosesc acest serviciu de la mai multe banci, autorii studiului apreciaza ca numarul de clienti unici inrolati a ajuns la 4 mil., considerat a fi „un prag acceptabil”.

Dar cati sunt si activi, folosindu-l efectiv? Concluzia studiului este ca vorbim in fapt de numai 1,42 mil. de clienti care au facut minim o logare pe trimestru. Cu alte cuvinte, doar o treime dintre cei care au contractat serviciul de internet banking il si utilizeaza.

In urma unei analize separate pe clienti persoane juridice, autorii studiului spun ca aproape jumătate dintre companiile înmatriculate în România (circa 650.000 în total) folosesc activ servicii de internet banking, cu aproape 19% mai mult decat in 2014.

Au fost efectuate peste 83 milioane de tranzacţii în 2015, faţă de peste 68 milioane în 2014, suma totală tranzacţionată prin internet banking în 2015 fiind de peste 215 mld. euro.

Creşterea numărului de tranzacţii efectuate de clienţii persoane fizice în 2015 s-a temperat, de la 41% în 2013, la cca. 15% în 2014 şi 13% în 2015. „Tendinţa de descreştere indică o atingere a unui număr critic maximal de tranzacţii anuale”, potrivit autorilor studiului.

Dinamica a fost mai bună în 2015 pentru companii – numărul de tranzacţii a fost de peste 55 milioane, cu aproape 30% mai mult decât în 2014.

Despre piaţa de mobile banking locală studiul aminteste ca prin cele 13 bănci (inclusiv CEC Bank, demarat anul acesta) care ofera acest serviciu, unui număr de circa 2.000.000 clienţi, s-au tranzacţionat aproape 3 miliarde de euro. Băncile care „fac legea” în mobile banking pe piaţa românească sunt Raiffeisen, ING Bank, BT, BRD şi BCR.

Studiul a fost prezentat in cadrul celei de-a VIII-a ediţii a Galei Online Banking organizata de Finmedia. Din cercetare au lipsit Unicredit Ţiriac Bank, Credit Europe Bank, Carpatica, Banca Feroviară, Credit Agricole, ProCredit Bank, Nexte Bank/Patria Bank, Idea Bank, Italo Romena, Porsche Bank şi BRCI.

Sursa: efinance.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?