[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: desi 88% dintre respondenti considera util conceptul aplicatiei Uber, doar 18% ar utiliza aplicatia ca soferi si 28% ca pasageri

5 martie 2015

Desi doar 14% dintre romani au auzit pana acum de aplicatia pentru smartphone Uber, 88% considera conceptul aplicatiei util arata un studiu realizat de compania iSense.Solutions. Uber reprezinta o platforma care conecteaza pasagerii cu soferii care doresc sa imparta costurile calatoriilor, oferind astfel o alternativa la serviciile de taxi. Rezultatele studiului arata ca acest concept este pe gustul romanilor din urban, intrucat, dupa ce le-a fost prezentat respondentilor, 85,5% dintre ei au afirmat ca le place ideea si 83% ar recomanda-o si altor persoane.

Când vine insa vorba de utilizarea efectiva a aplicației – desi Uber se adreseaza atat pasagerilor, cat si soferilor – doar 18% dintre respondentii studiului au afirmat ca ar utiliza aplicatia doar ca soferi, in timp ce aproape 28% sunt dispusi sa o foloseasca din postura de pasageri. Exista si un procent de 27% care a afirmat ca ar utiliza aplicatia si ca sofer, si ca pasager.

„Soferii romani sunt deschisi catre inovatie, insa raman putin reticenti in ceea ce priveste transportul persoanelor necunoscute in masina proprie. Totusi, aceasta mentalitate incepe sa se schimbe treptat, datorita influentelor din Occident, unde oamenii utilizeaza in mod frecvent astfel de practici”, afirma Andrei Canda, managing partner iSense.Solutions.

Studiul arata ca femeile ar utiliza aplicatia Uber mai degraba ca pasageri (33,8%), decat ca soferi (9,2%), in timp ce barbatii sunt mai deschisi sa devina soferi Uber (26,6%) decat pasageri (21,7%)

Pana in prezent, aplicatiile de acest gen din Romania s-au concentrat pe comenzile la taxi. Cea mai populara astfel de aplicatie pentru smartphone este Speed Taxi, 10% dintre romani afirmand ca o folosesc, in timp ce 40% au auzit de ea, desi nu o utilizeaza. Clasamentul este urmat de aplicatiile Meridian Taxi (6,6% o utilizeaza, 29% doar au auzit de ea), Cris Taxi (5% / 22%), Star Taxi (3,6% / 21%) si Clever Taxi (3% / 28%).

„Aplicatiile de taxi pentru smartphone, fie ca sunt operate de o anumita firma, fie ca reunesc mai multi furnizori, au o popularitate din ce in ce mai mare in Romania, in special in Bucuresti, ceea ce intareste ideea ca romanii sunt deschisi catre tehnologie si inovatie. Ramane de vazut cati dintre bucuresteni vor incerca o alternativa la taxi prin aplicatia Uber si o vor utiliza in mod frecvent fie ca soferi, fie ca pasageri”, a adaugat Traian Nastase, managing partner iSense.Solutions.

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense.Solutions. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,8%, la un nivel de incredere de 95%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?