In 2016 19% din utilizatorii romani de internet aveau instalate programe de blocare a reclamelor dar in 2017 procentul a crescut la 32% din internauti . Pe viitor se estimeaza ca aproape jumatate din utilizatorii de internet nu se vor mai uita la reclamele online. Principalele nemultumiri invocate de internautii romani la adresa brandurilor sunt reclamele plictisitoare care agaseaza si sunt excesiv de repetitive, dorinta de castig si lipsa sinceritatii.
7 din 10 consumatorii online considera ca reclamele sunt prea agresive si evita brandul respectiv, 24% sunt agasati si refuza sa cumpere iar 20% dau brandurile respective ca exemplu negativ, potrivit unui studiu facut de iSense Solutions prezentat la conferinta Digital Marketing.
. 32% din consumatorii online sustin ca este enervant atunci cand un brand se promoveaza excesiv si se lauda
. 55% au dat unfollow unui brand pe Facebook pentru ca nu a postat continut util
. 78% cred ca brandurile nu sunt sincere in special brandurile multinationale
Ce vor consumatorii
„Consumatorul roman din online este mult mai educat. Daca simte ca brandurile nu sunt orientate si interesate de el ci doar preocupate sa vanda, il pierd din start. Consumatorii doresc ca brandurile sa aiba principii morale si nu sa caute doar profit”, explica Traian Nastase, managing Partner iSense Solutions.
. 75% din consumatorii ar fi interesati de branduri daca continutul ar fi util pentru ei
. 74% cer ca angajatii sa nu mai fie exploatati; romanii sunt interesati de ce se intampla in interiorul companiilor
. 73% cer ca brandurile sa-si recunoasca greselile si sa le rezolve
. 69% cer ca brandurile sa nu promita mai mult decat pot oferi
„De retinut: online-ul nu uita. Daca nu esti sincer si nu-ti multumesti consumatorul, informatiile raman acolo si cineva le citeste”, explica Traian Nastase.
Romanii ar fi mai interesati de reclame daca i-ar surprinde iar executia publicitara ar deveni mai importanta daca s-ar folosi umorul si gamefication. Brandurile trebuie sa lucreze la executie pentru ca astfel devin plictisitoare.
. 80% dintre consumatori ar recomanda un brand daca ar avea o calitate buna. De precizat este ca respondentii nu au mentionat pretul ci isi doresc calitate.
. Consumatorul online nu recomanda produsele ieftine ci pe cele de calitate, isi doreste calitatea – asa poti conta in fata consumatorului modern de azi
. 67% din consumatori sunt dispusi sa cumpere un anumit brand chiar daca acesta a gresit dar a recunoscut si a incercat sa-si repare greseala respectiva. Este un fenomen care se cheam customer service paradox.
„Exemplu: Ti s-a stricat laptopul, te duci cu el in service si esti tratat foarte frumos, ti se da unul la schimb pana il repara pe al tau. Asta e o modalitate sa te diferentiezi si sa obtii aprecierea clientului. O greseala devine o noua oportunitate, un nou touchpoint iar asta ii face pe consumatori loiali” – Traian Nastase, iSense Solutions.
. 70% vor sa stie mai mult despre un brand daca informatia este impartasita de un expert sau o celebritate
. 8 din 10 consumatori spun ca ar consuma un brand daca ar fi recomandat de persoane cu care impartasesc aceleasi valori: ex: influenceri, microcomunitatile online, word of mouth.
. 50% din consumatori vor un raspuns la intrebarile lor, instant. Isi doresc sa fii prezent non stop pe Facebook si sa le raspunzi rapid si eficient.
Studiul a fost prezentat de catre Traian Nastase, managing partener iSense Solutions la conferinta Digital Marketing. Studiul a fost facut pe 1050 de respondenti romani iar informatiile sunt culese luna februarie, 2017 .
Sursa: startupcafe.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: