[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu Cognition: „Românii și plățile cu cardul” – pensionarii si studentii sunt cei mai putin interesati de achizitii prin card, de Black Friday

2 noiembrie 2022

Marea majoritate a consumatorilor români care fac achiziţii cu cardul sunt angajaţi cu normă întreagă, după cum se declară 64% din respondenţi, fiind urmaţi – la o diferenţă considerabilă – de pensionari (8,4%) şi studenţi (7,1%).

Un studiu derulat de Cognition a relevat că atunci când vine vorba de plățile cu cardul, consumatorii români caută să achiziționeze produse de calitate ridicată (65%), urmate îndeaproape de produse care oferă recompense sau beneficii la achiziție, precum reduceri sau cadouri (43.3%), locul trei al preferinței (39%) fiind ocupat de produse pentru care simt că au beneficiat de un nivel ridicat de serviciu clienți, ca principal factor determinant al achiziției.


Înainte de a face achiziții cu cardul, 65% dintre consumatorii români se documentează online pentru a afla mai multe informații despre produs, 55.5% caută online cele mai bune oferte pentru produsele pe care și le doresc, în timp ce 50.4% consideră că îi definește cel mai bine faptul că sunt constant loiali brandurilor pe care le apreciază. În plus, 46.8% folosesc coduri de discount sau vouchere, iar 40.3% sunt înrolați și utilizează programe de loializare pentru a optimiza cumpărăturile făcute cu cardul.

Consumatorii români sunt atenți la condițiile cumpărăturilor online și au identificat ca principali factori care determină achiziția online cu cardul: livrarea gratuită (67.6%), recenziile oferite de alți consumatori (43.1%), reducerile și voucherele (42.5%), politicile ușoare de retur (38%) și posibilitatea de a acumula puncte de loialitate (35.9%).

________________

Studiul „Românii și plățile cu cardul” a fost realizat analizând rezultatele obținute prin intermediul GWI Consumer Insights privind comportamentul de consum, preferințele și interesele persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 – 75 de ani, eșantion omogen reprezentativ pentru mediile urban si rural de pe teritoriul României la nivelul Q1 2022.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?