[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu Cognition: „Românii și plățile cu cardul” – pensionarii si studentii sunt cei mai putin interesati de achizitii prin card, de Black Friday

2 noiembrie 2022

Marea majoritate a consumatorilor români care fac achiziţii cu cardul sunt angajaţi cu normă întreagă, după cum se declară 64% din respondenţi, fiind urmaţi – la o diferenţă considerabilă – de pensionari (8,4%) şi studenţi (7,1%).

Un studiu derulat de Cognition a relevat că atunci când vine vorba de plățile cu cardul, consumatorii români caută să achiziționeze produse de calitate ridicată (65%), urmate îndeaproape de produse care oferă recompense sau beneficii la achiziție, precum reduceri sau cadouri (43.3%), locul trei al preferinței (39%) fiind ocupat de produse pentru care simt că au beneficiat de un nivel ridicat de serviciu clienți, ca principal factor determinant al achiziției.


Înainte de a face achiziții cu cardul, 65% dintre consumatorii români se documentează online pentru a afla mai multe informații despre produs, 55.5% caută online cele mai bune oferte pentru produsele pe care și le doresc, în timp ce 50.4% consideră că îi definește cel mai bine faptul că sunt constant loiali brandurilor pe care le apreciază. În plus, 46.8% folosesc coduri de discount sau vouchere, iar 40.3% sunt înrolați și utilizează programe de loializare pentru a optimiza cumpărăturile făcute cu cardul.

Consumatorii români sunt atenți la condițiile cumpărăturilor online și au identificat ca principali factori care determină achiziția online cu cardul: livrarea gratuită (67.6%), recenziile oferite de alți consumatori (43.1%), reducerile și voucherele (42.5%), politicile ușoare de retur (38%) și posibilitatea de a acumula puncte de loialitate (35.9%).

________________

Studiul „Românii și plățile cu cardul” a fost realizat analizând rezultatele obținute prin intermediul GWI Consumer Insights privind comportamentul de consum, preferințele și interesele persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 – 75 de ani, eșantion omogen reprezentativ pentru mediile urban si rural de pe teritoriul României la nivelul Q1 2022.

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Dariusz Mazurkiewicz – CEO at BLIK Polish Payment Standard

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?